Gå videre til hovedindholdet
leve landslüd!...
i disse aarsmödetider er det mech en gleje at läse op fra den telegram som vi har sendt til hans Mejestedt konn
frederek og hans kone....(originaltext fra et aarsmöde i tönning 1959)

Tak for sidst alle käre ´tyskfödte danskere med kone og börn...
Tak for besöget i Tönning ved den synes jeg saa vellykkede Fernisering.
(Jeg mödte Manfred lördag i Tönning til lille aarsmöde hans promille var vel gaaet over til at kalde sig procenter,
han var ubarberet og havde ikke väret hjemme i husum endnu og hatten passede)
Som sagt til lille aarsmöde i tönning var der endu flere mennesker der kiggede pa udstillingen og deriblant
selveste landdagspräsidenten for Schlesvig Holsten, formanden for SSW.SSF jeres lärerfagforeningsboss mm.
Jeg regner snart med en Auftrag til Landdagen i Kiel . Men frem for alt var Tönningerne der og en af de store
morskaber var gät hvorfra de billeder fra tönning er malet? Der var en rigtig konkurance. Flere gange maatte
jeg väre dommer. Jens Hinsch var der, min kusine Elke(Clausen) og rigtig mange Tönninger, der oveniköbet
ville köbe nogle billeder. Se det var min historie.Jutta og jeg forlod Tönning ca kl.18:00 og var velbeholden hjemme
Kl. 22:45.

Jeres hus er en dröm som jeg dengang ikke kunne opfylde mor. Vi blev nöd til at köbe hus i proletarkvarteret
fr.den III vej. I smug gik vi saa om aftenen smaa ture igennem Sjette Juli vejen og drömme om at engang
ville vores sön kunne kalde sig ejer at en saadan statelig Villa.
Jeg gläder mig at se den indefra, smagfuld indrettet med fin funiture og tykke täpper og Kunst paa väggene.
Tak til alle ,Lukas og lotte og Soeren som jeg naede at snakke med.
Nöglen puttede jeg i brevspräkken, efter en meget rolig nat.
se paa min homepage den er ny indrettet .
Tjus og hils til alle sider.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om