Gå videre til hovedindholdet

paa saerlig opfordring

det er da godt at nogen pr.telefon kan vaekke ens sjael op fra en efteraarsdvale som vejret og omstaendighederne kan bringe e`n i. Tak Soeren P. Det eneste der efterhanden som festivas og adspredelse for os os gamle (snart 65 ) kan give lidt opmuntring er begravelserne(!). Som det för i tiden var brylluper og fine fös`dage , er det fra nu an, hvisnok det man skal se frem til. Min faetter fra Tönning som vi BrummernestClausenbörn havde en sparsom men vedvarende kontakt med, har nu ogsaa stillet traeskoene. Dieter Clausen, min farbror Hanne(Johannes) aeldste sön, fik for et par uger et slagtilfaelde som han ikke kom sig af. Han er et aar aeldre end Herman. Willi har haft mest kontakt med ham, han varen stille, lidt genert sömand der for 20 aar siden var gaaet i land og siden ikke arbejdede meremen nöd sine bajere uden at blive stöjende. Han havde et lunt humör og kunne väre slagfaerdigmed aar imellem. Gud vaere hans törstige sljael naadig!
Jeg har et godt H.C.Andersen bibliotek, og han er da et fint emne at skrive om. Jeg har kun laest faa af hans eventyr men har faaet dem med ind som almen viden, interessant er personen og hans vej gennem livet.Jeg maa jo sige at jeg er en af de laesere der ikke gaar op i fiktionslitteratur men vil hellere laese om den person der skriver det. Saadan er det nästen for al min laesestof, om det er Klemperer, Kempowski, Hans Fallada m.m., med untagelse maske
af Thorkild Hansen men han skrev da ogsaa om virkligheden saanda.
Min tid her i denne sure tid gaar ogsaa med mine Myst spil. Jeg har faaet to nye, en udvidelse
af Myst URU som jeg knap er faerdig med og Myst Revelation som jeg er gaaet igang med
og lagt lidt paa is, fordi jeg ikke kan löse en mathematisk opgave, som - pokker Lone at du bor saa langt vaek, ikke havde haft problemer med. Og for at göre Myst Uru faerdig skal jeg hoppe
fra en klippe til et platov som jeg saksusemig ikke rammer, jeg springer stadig forbi, saa skal man starte fra et bestemmt sted fra igen, og har man prövet det ti gange gider man ikke mere
jeg er sikker paa at Caroline kunne klare det uden problemer.
O K saa meget om mig. I nat kan i alle sove en time laengere, det har jeg ikke problemer med, jeg laenges efter lys og sommertid.
I maa have det godt alle togeter. Vi ses vel för eller siden.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om