Gå videre til hovedindholdet

Uge 39

De seneste dage er efteråret sat eftertrykkeligt ind, føj hvor er det blevet koldt og blæsende, og mørkt. Når vi står op klokken 5.45 er det sort som den dybeste nat, for en måned siden blev man endnu vækket af solstrålerne på det tidspunkt. Og nu, hvor klokken nærmer sig halv fem, er det så småt ved at fordunkle. Brændeovnen er i gang og skaber en hyggelig atmosfære og ikke mindst en behagelig varme, skønt.

Ugerne flyver fortsat af sted, det er helt utroligt som man hader en mandag morgen for pludselig at opleve, at det er tid til weekend igen. Denne uge er dog ekstra hård, med en onsdag der er total booket med møder med forældre, lærermøder, møde på alleskolen, supervision etc. PYH.

Og så har jeg døjet med hovedpine de seneste dage. Kun når jeg fylder kraniet med smertestillende går det væk, jeg kan ikke bare slappe af og så forsvinder det, træls.

Christoffer tager til Taiwan i næste uge. Rejsefeberen er så småt begyndt hos ham. De rejser første 11 timer til Bangkok med en Boeing 747, for derefter hoppe over i et Boeing 777 i 5 timer, inden de ankommer til Taipei. Jeg har været rundt på nettet for at finde sider om Taiwan, men kan ikke finde nogen gode informative sider. Jeg vil dog anbefale at søge på "Taipei 101", der skal de op. Jeg skal nok holde klanen opdateret om turen.

Caroline var ude at kigge på efterskole i går. Vi var i Vojens hvor de har en Idrætsefterskole, meeen, som Caroline kan trække på det – det er BGI hun helst vil på – og det kan jeg forstå. Nu må vi se om der er plads, ellers hedder det Fredericia Gymnasium i første omgang.

Nå, nu vil jeg handle ind – og så gøre klar til aftenens fodboldkamp i tv.

Ciao

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om