Gå videre til hovedindholdet

Update uge 24


Et langt forår og forsommer er overstået, sommeren er her, man kan se en ende på skoleåret, det er tid til at få rundet af inden planlægningen af den kommende tid startes.

I februar havde min bil kørt omkring 305000 km. Nu har den kørt 320000 km. Det var ikke meningen – men forårets barske begivenhed med far har også sat sig sine spor på Seat´en.  Den skal altså lige holde et år endnu… Det skal den ”gamle” også helst gerne – og det tror jeg han gør. Det troede jeg ikke da jeg besøgte ham i Rostock, så det er lidt at et lille mirakel at han kom igennem og ser ud til at kunne restituere sig nogenlunde i den kommende tid.  Vi fortsætter med at besøge ham af og til – det er lidt frustrerende at der er næsten 1000 km, så det er ikke så nemt at få tid og mulighed for at køre derned så ofte som man måske burde. Vi gør alle hvad vi kan – og ingen bør havde dårlig samvittighed.

I går valgte vi at bestille sommerferien. Normalt venter vi til sidste sekund (fedterøve!), men denne gang tog vi bare beslutningen, men stadig et super tilbud. 4 voksne til Egypten, hotel med ”all inclusive”, visa og transport, mad i fly og varmegaranti for under 17000. Det er mange penge, men alligevel ret billig alt taget i betragtning. Vi skal bo samme sted som Caroline og Lone sidste år, samme hotel og er derfor sikre på, at det er ganske godt. Stoffer og jeg skal i træning –  vi skal til at tage lidt sol så chokket ikke bliver så stort. Christoffer har allerede bestilt en fast plads i baren, under palmernes skygge – og så en dykkertur i det Røde hav. Vi trænger i den grad til at komme væk fra wifi, kalendere, forældre, planlægning og andre arbejdsmæssige udfordringer.

Kommentarer

  1. Har set idiot abroad,meget imponerende:) Sjovt at egypt altid har været et turistmål selv om der hersker politisk uretfærdighed og dybe krænkelser af menneskerettigheder.

    SvarSlet
  2. Hmmm - det udelukker faktisk mange steder at holde ferie så.... Måske campingvogn til trelde, hvis man er til det...

    SvarSlet
  3. Vi bor et stykke væk fra far , men jeg synes vi gør det godt, og det tror jeg også han synes. Men hvor jeg da savner en lille sludder med ham :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om