Zing holt med nød og næppe 18.000 km. Imellemtiden havde den været
til de krævede servicer og eftersyn. Ved 8000 km havde den haft en udsætter
som var blevet repareret for 500 dengang DM. Paa en tur fra Fredericia til
Gedser gik den atter i stå ved ca 14.000 km. Afslæbning og hjemtransport
var dyr. Det nedværdigeste var at alle Tyske pralemärker körte om bord på
færgen min lille zing måtte skubbes om bord. Den blev ?repareret? for 300 ?
siden den tid osede den og brugte olie, Zing`s ?ekspert? mente ; det skete tit
ved ældre maskiner. 2004 paa en tur fra Fredericia gik den atter i stå kort
för Gedser færgehavn. Den blev skubbet om bord og skubbet fra bord i Rostock
løb 500 m og gik atter i stå. Den blev parkeret på en service station
hvor man tilbød at reparere den, det tog 3 maaneder men hjalp ikke og
kostede 300 $ . Så stod den vinteren over i garagen som et uklar maskine.
I Marts kom den til et check; om den kunne komme til at köre igen?.
Et rigtig Honda Värksted med 3 ansatte montører og masser at lave. Men..
sagde man den kan komme til at köre igen hvis.....vi.......
skifter kolben , simmering, knastakslen, tätning komlingsdäksel, tätning af cylinderhoved,
cylinderfodtätning, kolbenringsatz, welle für nockenwelle kipphebel, kolbenclpsatz,
tätning kurbelgehäuse, ny zylinder,kolbenbolzen, stößelstangen, simmering, wellenscheibe,
tätning udstödning, smörstoffer,batteriet og bruger lidt tid paa den, det v?rste blir at finde
delene frem, det tar nok 3 maaneder..........................
Det tog knap seks maaneder
til de krævede servicer og eftersyn. Ved 8000 km havde den haft en udsætter
som var blevet repareret for 500 dengang DM. Paa en tur fra Fredericia til
Gedser gik den atter i stå ved ca 14.000 km. Afslæbning og hjemtransport
var dyr. Det nedværdigeste var at alle Tyske pralemärker körte om bord på
færgen min lille zing måtte skubbes om bord. Den blev ?repareret? for 300 ?
siden den tid osede den og brugte olie, Zing`s ?ekspert? mente ; det skete tit
ved ældre maskiner. 2004 paa en tur fra Fredericia gik den atter i stå kort
för Gedser færgehavn. Den blev skubbet om bord og skubbet fra bord i Rostock
løb 500 m og gik atter i stå. Den blev parkeret på en service station
hvor man tilbød at reparere den, det tog 3 maaneder men hjalp ikke og
kostede 300 $ . Så stod den vinteren over i garagen som et uklar maskine.
I Marts kom den til et check; om den kunne komme til at köre igen?.
Et rigtig Honda Värksted med 3 ansatte montører og masser at lave. Men..
sagde man den kan komme til at köre igen hvis.....vi.......
skifter kolben , simmering, knastakslen, tätning komlingsdäksel, tätning af cylinderhoved,
cylinderfodtätning, kolbenringsatz, welle für nockenwelle kipphebel, kolbenclpsatz,
tätning kurbelgehäuse, ny zylinder,kolbenbolzen, stößelstangen, simmering, wellenscheibe,
tätning udstödning, smörstoffer,batteriet og bruger lidt tid paa den, det v?rste blir at finde
delene frem, det tar nok 3 maaneder..........................
Det tog knap seks maaneder
Kommentarer
Send en kommentar