Gå videre til hovedindholdet

Sidste söndag för Adwent.

Det var den sidste söndag i kirkeaaret, tyskerne gemmer det bedste til sidst, dagen kaldes for "Totensontag". Jeg kan huske som barn blev der i radioen kun spillet "tung" musik og all forlystelse var verboten. Det var en lang tung, mörk söndag kan jeg huske. Folk gik paa kirkegaardene,- ogsaa for at se om gravstederne nu var bragt i vinterstand. Der hänger nu noget fast frs ens barndomstro..... Jeg var ogsaa paa kirkegaarden i Tönning allerede lördag og fik gjort gravstedet klar til vinteren og smaaborgerne der kom i dag for at kigge. Jeg synes det kan klare all kritik fra fru Schmidtz og Hinke!
Da jeg var midt i arbejdet kom et ägtepaar forbi og mente det var da et gammelt gravsted og sikke vidunderligt trä der voksede sig stor og stärk. Det synes jeg nu ogsaa og med skam maa jeg overfor jer indrömme at jeg allerede til sommer gik og tänkte paa at fjerne det. Nu synes jeg det er pänt og sikker nogle af de betsanddele gamle Willi Clausen bestod gaaet op i traeet. Naturen lader intet gaa til spilde. Saa engentlig var det en god optakt til Söndagen. Jeg var allene i Tönning, besöget varede halvanden time,Jutta blev i Kolde Kirke Katrin havde födselsdag. Vi slog to fluer med et smäk. I dag to vi hjem igen turen gaar nästen kun paa Autobahn, föret war godt og paa entrevart time er rejsen overstaaet. Jeg haaber alle i danskere har haft en behagelig week end. Hilsen from Far

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om