Gå videre til hovedindholdet

Svar på tiltale

Tja, det er lidt længe siden, men som altid har jeg et hav af undskyldninger...

Først og fremmest skyldes det, at "bloggeren" kører utroligt langsomt for tiden, jeg kan ikke altid logge ind - og når jeg fosøger at uploade et billede, eller bare en tekst, går den så langsomt, at jeg til sidste bliver logget af....

For det andet skyldes det,at vi allerede farer rundt - men her en lille opsummering;

  • Jeg har jo min opgave for Red Barnet på søndag - men alt det bamhjertighed er blevet totalt overskygget af glæden ved at skulle opleve Rolling Stones - jeg glæder mig som et lille barn.
  • Ungerne har nogl lange dage i skolen - når Christoffer får tidligt fri, er dt kl. 14 - så er der lektier i hobetal - og så lidt socialt samvær med resten af familien.
  • Caroline er igang med at tage DIF´s idrætsmærke - og hun kæmper hårdt. Hun er pt. 33 point fra sølv (kræves 2200), dem tager vi i morgen eftermiddag.
  • Lone holder som sædvanligt sammen på VUC, både når hun får løn for det - og når hun har fri.
  • Brændeovnen er tændt op - og en ygglig varme og duft breder sig i huset, uhmmm.
  • I næste uge kommer der en tømrer og hjælper os med at få sat skllevæggen i stuen op - jeg tror det bliver flot, men kræver også, at vi skal ommøblere hele underetagen.
  • Køkken - tja, endnu et firma er igang, vi venter på deres udspil.
  • Mit job - ikke så meget undervisning, men masser af udfordringer. Jeg har en venteliste med børn med alverdens betegnelser, AH/DH etc. - de kan ikke klare sig i en specialklasse, har en utrolig mærkelig, negativ afærd og det må jeg så tage mig af - hvis jeg kan.
  • Mit job ll: MIn status på skolen har ændret si en smule. Jeg befinder mig i et vacuum mellem lærerne og ledelsen. Koleger stiller store krav til mig, forventer at jeg løser problemer de ikkeselv kan overskue og kommer til mig med spørgsmål, som egentlig e ledelsesansvar, men som forventes løst af mig - hvad det som regel blive. Jeg synes utroligt godt om den nye rolle.
  • Det er fedt at få fri kl. 12 hver dag - vauw, halvdagsjob....men faktisk dagligt har jeg møder fra kl. 14. Enten med ledelsen, kolleger, forældre, andre skoler osv. Men igen, det er en stor fornøjelse - og jeg ønsker ikke at undervise 28 timer om ugen mere...
  • Hurra for FCK - skide hollændere.
  • Nå ja, badeværelset er også i "umbruch". Vægge skal slås ned - og en murer skal hjælpe med at bygge den op igen - ved lejlighed.

Se, det var vist det - nu vil jeg gå i seng, læse min gode bog som SToffer har foræret mig (Band Of Brothers Easy Compagni) og være veludhvilet imorgen, så jeg kan tænde op til ungerne står op.

HIls alle

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om