Gå videre til hovedindholdet

Vi har en chauffør, chauffør, der kører....

  • 6.22 Uret udsender en forfærdelig tone.
  • 7.00 Kører Christoffer til Pjedsted, hvor han er i praktik denne uge som elektriker.
  • 7.40 Kører Lone på VUC, Caroline cykler i skole. Trafikuheld på Strandvejen.
  • 8.07 Ankommet til skolen, med besvær, alle veje omkring skolen er lukkede pga. vejarbejde, mange kolleger er nødsaget til at holde ved sygehuset!
  • 8.10 Afleverer Carolines sportstaske.
  • 8.15 AKT--timer, en akut elev sendes op til mig. Han har uddelt øretæver fra morgenstunden. Efter samtale udfyldelse af log-bog, samt en omgang Uno (jeg lader ikke ungerne vinde).
  • 9.45 Afløsning i Pusterummet (specialpædagogisk tiltag i år som jeg er koordinator for), kort kolegasamtale om dagens forløb
  • 9.50 En smøgpause ude på vejen - samtale med kollega der er blevet ramt af en depression.
  • 10.05 AKT med krigstraumatiseret dreng, der lever i sin helt egen drømmeverden. Vi udfærdiger en kontrakt om mødetid, aftaler med mig etc.
  • 11.15 Jeg udskriver kontrakten og udfylder logbog om eleven.
  • 11.35 SMS fra Caroline, "jeg har glemt min madpakke"
  • 11.37 Udleverer kontrakten til eleven, samt kort samtale med klasselæreren om de tiltag jeg sætter til handling.
  • 11.46 3 gulerodsboller og en juice til Caroline fra bageren.
  • 11.53 Lige en smøg...
  • 12.00 Gårdvagt - hvorfor skal man dagligt fortælle det samme til de samme elever?
  • 12.14 Lige en kop kaffe, to kolleger ønsker et møde i morgen vred. deres klasses der laver kaos overalt.
  • 12.17 IT-udvalgsmøde. Hvilke computere skal vi købe, hvor skal vi placere de nye smart-boards og hvor meget kan vi forlange af vores kolleger mht. elevintra?
  • 13.44 Afgang til Fredericia Uddannelsescenter hvor der afholdes AKT-lærermøde.
  • 16.01 Møde overstået, tager Lone med i bilen, hun har haft fri siden kl. 15
  • 16.11 Tanker på Shell, er på vej ud efter "elektrikeren" der har fri kl. 16.
  • 16.22 Stoffer sidder og venter i Pjedsted, ligner en der har været på arbejde.
  • 16.40 "Hej Caroline, har du haft en god dag?"
  • 17.40 Kører Lone på IBC på lederkursus
  • 18.05 Tager Caroline med i Føtex, det bliver pølsehorn og pandekager til aftensmad.
  • 18.23 Smutter forbi før nævne kollega med en buket blomster
  • 18.35 Ruller pølsehorn med en smøg i kæften.
  • 18.53 Kører Caroline til springgymnastik.
  • 19.20 bager pølsehorn og tager skoene af, skønt.
  • 20.25 Henter Carolinee fra spring.
  • 21.25 Henter Lone på IBC
  • 21.50 Forbereder 4 vikartimer i morgen...mange syge kolleger.
  • 22.10 blogger
  • 22.20 Smører madpakke
  • 23.00 Sikkert gonat....

Jeg har idag kørt mere end 80 kilometer, men har ikke været længere end 8 kilometer fra Fredericia.....

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om