Gå videre til hovedindholdet

Update 6.julivej

Weekend - igen, allerede - ugerne flyver afsted. Ikke som i sommerferien hvor man nyder hvert sekund og ærgrere sig over aslutningensnart kommer,disse uger forsvinder, men i arbejde, strukturer og forberelse. Ikke så meget at vi stresser, let ikke, men der er altid noget "på tapetet" der skal ordnes. Vi har alle vores jobs, Caroline med sine aviser 3 gange om ugen, Stoffer med sin skole (snart overstået) og VUC, Lone med sin ledelse (ofte fra 6 til 22) og jeg har da også mit, men jeg tror vi alle nyder det alligevel.

I disse dage er jeg ved at kigge på bil -ign, igen.... Nåår Lones dage er så lange, har jeg brug for et lille billigt køretøj, dels arbejdsmæssigt, dels husholdningsmæssigt, dels dovenskab. Jeg vil ikke give mere end 50000, hvilket i dagens danmark ikke er ret meget - alligevel er det svært at finde den rette bil. Skal jeg købe den lille skrabede citroen/peugeot fra 96, skal jeg købe passaten fra 91 (VR6, 175 hk, alt i udstyr (frengerøvsbil) eller skal jeg finde en lilla Nissan, som er blevet kørt at en ældre kone. Lige nu er jeg på vej til en baggårdspuma - han har en Citroen til 10.000, mn desværre også en supersej Passat - og jeg ved, at hvis jeg prøver den 6-cylindrede er jeg solgt. PYT.

Når solen skinner bare en lillebitte smule, åbnes terrassedøren (med besvær) med det samme. Det er ikke tid til haven endnu, men de er andre projekter på beddingen. Gavlene skal males - føj - de skaller helt vilt, og der bliver nok også brugfor en semi-professionel til lidt know-how. En ny terassedør skal også sættes ind - der har vi også brug for support. Vi er ogå igang med at kigge nye vinduer - de 100.000 et koster, vil alligevel øge husværdien med minimun 250.000, så den financiering skal nok gå igennem.

Vi kører løs, og ser frem mod den næste fødselsdag i familien - hvor fødselaren naturligvis lægger en ønskeseddel ud på bloggen!.

Håber I alle nyder weekenden - det gør vi.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om