Gå videre til hovedindholdet

The small things...

I dag forventer jeg at slipe af med en enkelt kat eller to (helst tre), så det giver mig lidt muligheder for at begrænse min gerning som "kattefar" - hold kæft hver er jeg træt af at have 5 killinger løbende omkring mig hele tiden. Prøv lige at male døre og paneler med nysgerrige katte...de får en uge mere - så må dyrelægen overtage.

Caroline tager til København idag, Lone er med kommissionen i Korsør og Stoffer er i Vostrup. Så kan jeg få spillet lidt x-box, dvs. når carolines aviser er uddelt. dertil har jeg hyret en værdig afløser i Lukas - men den har også krævet en bestikkelse i form af en mobiltelefon, en besøg på Mc og en tur i Golfen.

Ellers går dagenen med at holde hus, ordne småting og den daglige løbetur. Hver dag, næsten, jogger jeg 4 km. på volden. Jeg har nye løbesko, løbebukser, løbetshirt, løbesokker, løbeovertræksjakke og løbeovertræksbukser . alt hvad jeg ikke har er kondition - æv, den kan jeg ikke købe mig til. Det er ellers en fornøjelse at løbe turen på ca. 20 minutter, holder kun pause når jeg forcerer trapperne ved den røde port - ellers, småjogging hele tiden. Bagefter en iskold cola, en tur i bad og så ellers gøre sig "i stand" - det er faktisk en god øvelse når man er lidt energiforladt.

De nye vinduer er målt op - og i løbet af et par dage skal vi bestille dem. Det skal være Dannebrogsvinduer og vi forventer at begynde isættelse i uge 42 og frem (til kalenderen). Vi har en tømrer der har målt op og som vil sætte dem i - men min hjælp naturligvis, men han ved endnu ikke hvad han går ind til. Der vil være bbrug for noget fugning - det kan han ikke, og på nogle af vinduerne er er 36 mm forskel, så en god brd fuge skal der til...

Nå, jeg skal lige støvsuge efter kattene, vaske gulvet i køkkenet, ordne badeværelser, tørre støv - så er jeg klar til at dage dagens gode opgaver op. Jeg skal have samlet en pakke til Christoffer.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om