Gå videre til hovedindholdet

Alter schütz vor Torheit nicht



Alder beskytter ikke mod tåbeligheder.
For nylig mente jeg endnu at Hans Kersting gjorde
ordsproget al` œre , nu er jeg kommet ud for det selv.
Fredag aften et sidste indköb for den kommende
weekend ,seks flasker colalight samt diverse pålœg
brød ost m.m.En god inkøbskurv fyldt.
Om formiddagen havde Jutta hängt tøj til tørre
Da jeg af natur er doven og overvuderer mig, som
mange œldre gør. De to ting en en propfyldt vaske-
kurv og en helvede tung inkøbskurv kunne jeg da
sagtens bœre op på fjerde sal-.det manglede da
bare.
Da jeg var ankommet pa trapperepoen foran
vores indgangsdör føltes det som om min
højre arm var blet 5 centimeter lœngere.
Om Aftenen var vi så til grilparty til Dörtes 33.
fødselsdag, mere skete der ikke den aften.

Da jeg vågnede om morgenen havde jeg
bogstavelig mistet min højre arm, oppe
på skulderen sad et usynlig uhyre og
gravede pa resterne af stumpen med
knivskarpe tœnder.Fra otte til tre vidste
jeg ikke hvor jeg skulle gøre af mig.
Jeg løb rundt i lejligheden og ømmede
mig og forbandede min dumhed og
dovenskab mod at gå to gange
Med salve og infrarød lys fik jeg
dœmpet smerter ned pa det tålelige
niveu. Jeg fik kun sovet et kvarter den
nat. Den følgede dag gik det ikke meget
bedre .
Jeg var med venstre hånd i internettet
og kiggede på det komplicerde led der
hedder skulder. Sart berøring med muskler
nøgleben og kødpartier der indgar i sytemet
og god tiltale om at slappe af, var den eneste
lindring. Om natten to timers søvn på
venstre side.
Langsomt forsvandt smerten nœsten i løbet
af dagen i dag.
Men uhyret lurer stadig endnu på skulderen.
Tre dages koncentration om smerten er spild
jeg havde planlagt en lille bikefototur i det
skønne vejr- nu begynder det at regne i
Walkendorf.

Kommentarer

  1. Skulderen er så helvedes kompleks - så der skal passes på. Jeg kan anbefale en kiropraktor eller en fysioterapeut, de ved hvordan det ordnes nemt og behageligt.

    Eller, drik mindre cola eller skift ikke tøj så ofte...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om