Gå videre til hovedindholdet

Blinde kuh



Hvad sker der lige med censuren i Tyskland??? Først hørte jeg at Rammstein var blevet pillet ned fra hylderne fordi teksterne og coveret var for slemt for de sarte sjæle. Kort efter læste jeg at de i spillet -Modern Warfare,havde fjernet en banerne fordi den også var for slem for sarte sjæle. Efter min menig bliver verden ikke bedre af at gemme alt væk som man ikke bryder sig om - man forsøgte sågar at gemme folk af vejen i arbejdslejre,fordi de ikke var ønskede eller blev set som en trussel - den holder bare ikke i 2009.
Rammstein provokerer,ikke fordi de vil fordærve nationen,men fordi deres temaer er provokerende. Temaer som faktisk er baseret på virkeligheden,ting som vi faktisk læser og ser om i medierne - her bare i en anden lyrisk form og med sød musik.
Hvad Modern Warfare angår,så tror jeg ikke at fans af spillet ville bryde grædende sammen ved mødet med lufthavnsbanen - hvor man på bedste terrorist maner skyder uskyldige. Personligt ville jeg blive ret sur hvis den var fjernet fra den version som jeg selv besidder - den er en del af selve spillets historie og banen bliver først farlig når den af censuren bliver udråbt til at være grum.
Så come on Tyskland - livet er andet end tutti frutti eis,hallo spencer og slagerhitparade - face the Dragon.

Kommentarer

  1. GERHARD4:51 PM

    Jeg hörer ikke saa meget Rammstein,ved dog at der er et
    forhenvärende östysk band der i hele Tyskland er yderst populär.
    Om deres cover er det sidste ord
    ikke sagt, der sidder nok en del
    mennesker ved knapperne til
    kulturen (Leitkultur)der siden
    1968 ikke har lärt noget.

    SvarSlet
  2. Godt indlæg - er helt enig. Censur og fortielse har aldrig virket fordrende på et samfund. Man kan ikke på den ene side kalde sig liberal og frihed under ansvar, når man samtidigt forbyder så latterlige ting som musik og spil - håbløst og et tegn på masse-fordummelse.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om