Gå videre til hovedindholdet

Update 20.11

Nu må det være nok med opgaveskrivningen for i dag – er nået et acceptabel stykke, så uden dårlig samvittighed, sådan da, vil jeg i stedet update omkring forholdene i Kongeriget, både familiært og lokalpolitisk…

Caroline: Idræt på højt niveau, skolegang uden problemer, en rigtig teen-datter.

Christoffer: Skolehjemsamtaler på gymnasiet; ”Citat fra dansklæreren – Jeg ved ikke om jeg skal give ham 10 eller 12 i årskarakter”..samme besked fra stort set alle andre lærere!

Lone: Afgang 6.30, hjemkomst 17.23 – hjemmearbejdsplads 17,48 – travl & trivsel…

Thomas: Knokler med PD-opgave, skal afleveres på fredag – føj

Og nu til det vigtige….

Byens har fået en ny borgmester – efter 80 års socialdemokratisk styre er det utænkelige sket. Den røde fløj fik 10 mandater, den blå (sorte) fik 10 og i midten sad Lokallisten med deres ene mandat og var valgets sejrherre. Lokallisten, eller borgergruppen som den hedder, er en lille protestliste med dybe liberale grundholdninger. De taler om frihed under ansvar, kvalitet, besparelser etc. Som man nu gør når man ejer et IT-firma og sikkert en Audi Q7 som konebil. Borgergruppen er ene og alene valgt ind som protest mod byrådets håndtering af skibsværftsag – en sag som borgergruppen stemte JA til, men med sure mundviger og en fornærmet attitude. Denne lokalpatriotiske gruppe er blevet enige med Venstre om, at Thomas Banke skal være borgmester – en venstremand på 27 år, liberal til fingerspidserne og sikkert et frisk pust. Jeg stiller bare spørgsmål ved substansen. Er han kapabel til at ”styre” en by? Har han menneskelig indsigt nok til at lade fornuften deltage når liberalismen skal føres ud i realpolitkken? Tja, da han gik rundt på byens diskoteker og delte drinks ud til de helt unge i valgkampen synes jeg han sendte et signal der ikke umiddelbart stemmer overens med fornuft – hvis jeg gik i byen med unge ville jeg sikkert få en reprimande af min arbejdsgiver, kommunen!!??

Nå pyt, lad os få bygget flere værtshuse på Kemiragrunden (virkeligt valgløfte til de unge), lad og høje kvaliteten inden for det offentlige (hvad det så end betyder) og lad os sætte gang i integrationen på ordentlig venstre-maner. Jeg er sgu ligeglad, for jeg skal ikke betale mere i skat de næste 4 år, skønt..

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om