Gå videre til hovedindholdet

1. maj er glemt...

Den første uge på arbejde er overstået - konflikten er glemt af de fleste, alt ånder fred og idyl. Eleverne skal have fri til en tur i sommerhus eller besøg hos tante Oda, blyanter glemmes, lektier laves ikke og 2-3 mails skal besvares daglig. "Normaliseringen" er igang. i hvert fald for dem der ikke var en del af konflikten. 18196 + renter er min bid af kagen, samt et regeringsindgreb der giver mig mere undervisning på ringere vilkår - der især kan risikere at ramme eleverne i den kommende skole. 

Regeringen lod Kl skrive og godkende regeringsindgrebet - et indgreb der kun tilgodeså den ene part. naturligvis fik jeg en lønstigning svarende til 250,- kr om måneden, et krav lærerne aldrig har ønsket, samt uddannelse. regeringen afsatte en miliard så lærerne kan blive dygtigere frem til 2020. Det svarer til en kursusdag på 5 timer de kommende 5 år - altså i 2020 står jeg som en fagligt dygtigere lærer med næsten en hel uges uddannelse bag mig - absurd latterligt. 

Regeringen troede, at med indgrebet og støtten til den nye skolereform var blå fløj med i hatten. Nu viser det sig, at de stiller sig på bagbenene og nægter at trække sig med rundt. De blå fløj ser tydeligt regeringes manglende styrke og stiller andre krav til den nye skolereform - og med udsigt til et regeringsskifte senest ved næste valg - har socialdemokraternes manglende politiske indsigt skabt en motorvej for borgerlig skolereform, ved at rydde alle forhindringer af vejen via overenskomsten og indgrebet. 

Ikke mere politik....



Kommentarer

  1. Anonym8:51 AM

    сertainly like your web-site but you neеd to test thе
    ѕрelling on several of your рoѕts.
    Many of them aгe rife with spеlling pгoblems аnd I in finding it verу tгoublesome
    to tell thе truth on thе otheг hand
    І'll surely come again again.

    Here is my web page ... safe weight loss

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om