Gå videre til hovedindholdet

For kort en weekend...


En tre-dages lejskole på Trelde Næs kræver sin mand, i hvert fald var jeg slidt til sokkeholderne fredag eftermiddag da jeg endelig kunne få lidt ro og fred for 31 unger.

Ikke at de var specielt krævende, men man er på 24 timer i døgnet – og fordi mine kvindelige kolleger havde fået lærer-rummet, med egen bad og toilet, havde jeg ”hus” i fællesstuen, på en gammel sofa – og tilgængelig for alle tisser trængende og hjemves-plagede 9-årige, samt dem der valgte at stå op klokken 6.11 – og starte op på dagens plageri.

Den første nat fik jeg knap fire timer, den anden en smule mere – inden der skulle laves morgenmad, findes tøj, fiskes, gå ture i skoven, lave snobrød, planlægge natløb, lave opgaver, se dvd og og og – hold da kæft hvor var der meget på programmet.

De pis-regnede den første dag. vandet flød i stride strømme og man var gennemblødt fra inderst til yderst. Huset lugtede af våde sokker og klamme børn, men de klarede det fint. Turen var en succes – og ih, hvor var det tiltrængt med weekend.

Som plaster på såret, har jeg investeret i et nyt tv. De gamle B&O valgte at stå af for en uge siden – nu har jeg et stort Sony med surroundsound, digitale kanaler og wifi – det er en nydelse at se på – jeg kunne rent faktisk kende spillerne i finalen fra hinanden – hvis jeg altså kendte dem. Oveni kan jeg nu igen se N3 og RTL –og de to gamle ARD/ZDF, hvilket jeg vil benytte mig af ved lejlighed. Jeg har lidt over 150 kanaler – med parabolen oveni – så jeg kan zappe fra morgen til aften. 

Kommentarer

  1. Nu har du tv'et så mangler du kun swimmingpoolen. Jeg kan kun se tysk tv når dk4 viser schlager-parade,det dækker langt fra mit tysk Tv behov. Synes Helena Fischer er træls.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om