Gå videre til hovedindholdet

Tand for 3Tand


Foruden Siggi`s födselsdag var det dagen jeg skulle möde op hos tandlägen ZORN der ville fjerne
en af mine faa originale tänder.Den havde plads i overmunden de sidste 72-73 aar en saakaldt kuse
(Tönnings) der naaede fra mundvigen op til knab under öjet.Jeg var nervös men den unge hr.Zorn klarede ret godt .Först bedövede han huden omkring tanden med noget jeg vil tro var blaasyre sadan
lugtede det saa ind med kanylen diverse stede som jeg ikke märkede noget af og umiddelbar derpaa igang med det store värktoj. Knass, bräkk Knass hubs ,saa var den tand historie i min mund. "Kom igen om en uge saa kigger vi li`paa den.-   Nu  5 Timer efter Extraktionen er bedövelsen forbi og den
värker en lille smule . Den gamle tand gav plads for 3 nye af porcelänplastik ,jeg er bedre tyggende end för. De foreste tänder er stadig mine ejne det er facaden selv om de ikke er perletänder, skal de
ikke väk det passer jeg paa. Se det var dagens thema. Ha en god dag.


Kommentarer

  1. Anonym9:26 PM

    Godt du klarede tandlægen. :-)

    SvarSlet
  2. Jeg hader tandlæger....

    SvarSlet
  3. Jeg hader tandlæger....

    SvarSlet
  4. Jeg hader tandlæger....

    SvarSlet
  5. Anonym4:27 PM

    sP:

    Det må være som at miste en arm eller en god kammerat efter alle de år. Synes tandlæger er idioter:)

    SvarSlet
  6. Anonym sp er en perfekt sykolog
    der kan sätte sig ind i min tankegag....det var akkurat de tanker jeg tänkte...og sagde det
    til den unge zorn so kunne fölge mit savn.

    SvarSlet
  7. fölelsesmässig er jeg kun en torso nu !!!!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om