Gå videre til hovedindholdet

Turen går til....

I februar 2014 fik jeg ordnet Seat´en, da havde den kørt 304 000 km.  I mellemtiden er den sneget sig op på 334 000 km, hvilket primært skyldes en del ture til Rostock og omegn - og det har tæret lidt på den. Den skal synes her i september og kørees videre - men som husstanden 2. bil, for jeg har købt en ny. Det var ikke meningen, men tilbuddet var godt - og vi skulle alligevel skifte til foråret, så jeg valgte at købe nu.

Jeg har købt en lyseblå (!) Chevrolet Cruze VCDI 163 LS. Altså en diesel med en stor motor og et lille forbrug. Faktisk en meget stor motor, 163 HK, der giver en topfart på over 210 og 0-100 på under 9 sekunder. Den kører 18,9 km pr liter diesel, hvis man kører pænt - meget pænt og så har den alt i udstyr - altså ALT, ikke bare næsten alt.

Der er klimaanlæg, indbygget navigation, utallige dimser og gadgets, super musikanlæg, bluetooth, tv (!), kørecomputer, viskerne starter selv i regnvejr, lyset tænder selv i mørke, alufælge, bakspejler nedblænder selv, der er bak-sensor, servostyring, fjernbetjent bagagerum så jeg ikke selv skal åbne og alt muligt andet - jeg forestiller mig manualet er 1000 sider tykt.....

Vigtigst af alt er, at den er behagelig og bjørnestærk. Vi kørte en prøvetur - ret kristiske, for Chevrolet er jo ikke tysk eller fransk - men vi blev meget positivt overrasket over kvaliteten på interiør og motor - og da tilbuddet var acceptabelt, slog vi til. Den leveres på fredag - og lur om den ikke slår en tur forbi familien for at blive set og forhåbenligt små-beundret....

Billederne er fra forhandleren...

Bygget på en Opel Insignia

Klassisk sedan

Et cockpit....

Kommentarer

  1. Og den ser bedre ud i virkeligheden.

    SvarSlet
  2. Anonym12:55 PM

    For Filan da ..lige en dyt til en mand i hans bedste alder ! Smart ..:)

    SvarSlet
  3. Anonym1:00 PM

    Hov, den mangler jo automatgear !! ;)

    SvarSlet
  4. clausen willi4:25 PM

    Mit so einem Auto ist es ja kein Problem nach Verl zufahren.butentönner

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om