Gå videre til hovedindholdet

Mens vi venter III



En dejlig lørdag formiddag. Det blæserkraftigt udenfor, det er bestemt ikke havevejr – og dermed en god mulighed for at spille på X-boxen uden dårlig samvittighed og ikke mindst forberede sig på aftenens kamp mellem Juventus og Barcelona.

Man kunne naturligvis også bruge lidt tid på at følge valgkampen på tv. Time efter time sidder der eksperter og tolker på politikers gøren og laden, for så at give plads til andre eksperter der tolker på eksperternes tolkning and so on. Det er et cirkus uden lige. Jeg jeg indrømmer det gerne igen – JEG ER STÅET AF – og tager først min beslutning på valgdagen om jeg overhovedet gider stemme.

Der er så mange ting der er vigtigere end at bruge sin tid på politikere der er bange for at miste deres jobs, på trods af, at de får to års FULD løn fra folketinget hvis de ryger ud + en livsvarig pension – også til deres børn. For eksempel var jeg på min ugentlige tur på graven i går, bare for lige at hilse på og ønske en god grundlovsdag. Jeg synes faktisk grundlovsdagen er noget stort, men den bliver sovset ind i Fars-dag lorteøl og kvindernes stemmeret. Hurra for fars dag, betænksomt af butikkerne, hurra for kvindernes stemmeret, der pludselig får en skinger tone fra talerstolene – hold dog op med det feminisme i 2015, der er komplet latterligt og tegn på et dekadent samfunds mangel på navner at pille i.

Næh, grundloven det er noget. Det er så vigtigt at vi erindrer hvorfor vi har den – og det er ikke nødvendigvis ytringsfriheden jeg tænker på. Den var der allerede i 1700-tallet under Struensee. Før grudloven havde vi enevælde, svarende til diktatur – en stat styret af få. Grundloven giver os ikke noget, den sikrer os noget, ikke mindst værdi som borger i samfundet. Derfor er det også så vigtigt at vi som borgere er klar over, at alle tiltag der berører grundloven skal debatteres og oplyses om. Desværre er det sådan i nutiden, at terrorlovgivningen står over grundloven og gang på gang krænkes vores rettigheder – uden af vi er klar over det – det er min største bekymring.

Til gengæld vil jeg glæde mig over en snarlig sommerferie, hvor højdepunkterne er Carolines studentereksamen, en koncert med acdc i Roskilde, en tur til Ægypten og forhåbentligt et huskøb i Firenze. Der er naturligvis også at huset skal males, hækken skal klippes (jeg hader det) og at det generelt skal ordnes masse småting.

Derfor vil jeg straks starte med en overspringshandling, og tage en tur ned i byen.
God weekend.

Kommentarer

  1. Husk tur til Tønning, Brummernest og krabbenbrot :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om