Jeg kan jo ikke blive ved med at dokumentere mine overspringshandlinger på Facebook, så nu bruger jeg Familiedagbogen. Jeg er i gang med at skrive opgave (pædagogisk diplom) i klasseledelse og fagdidaktik og er i gang med mit 3. udkast.
Føj hvor er det svært at skrive "opgave" og især når det skal være akademisk. Det gjorde man ikke dengang jeg skulle være lærer for 25 år siden, dengang var vi meget praksisorienterede, hvor man nu skal være teori-baseret. Jeg skal smide al erfaringer over bord og kun forholde mig til teorierne, uanset om de virker eller ikke virker. Jeg skal tage de store pædagogiske tænkes tanker og diagrammer og massere dem, så jeg viser at jeg har (lidt) forståelse for dem. Men når jeg nu sidder med en teoretiskes ideer til min undervisning som jeg ved ikke virker, så er det dælme svært at forholde sig neutralt til den og gøre som om, at jeg er overbevist om at det virker. Ikke desto mindre er det den vej jeg skal.
Og jeg masserer og læser og noterer og skriver og retter, mens jeg drikker spandevis af instant-kaffe og ryger pakkevis af smøger, så jeg er helt dårlig allerede her kl 11. Opgaven skal afleveres på torsdag, have et omfang af ca. 24 000 ord på maksimum 12 sider fraregner forside, indholdsfortegnelse og kildeangivelser og bilag. Jeg har her til formiddag omskrevet min problemmotivation og er i gang med metodeafsnittet (fatter det ikke rigtigt endnu) og er indtil videre på over 6000 tegn, altså mere end en fjerdedel inden jeg er kommet rigtigt i dybden.
Forude ligge en uge med mange timers læsning og skrivning - og jeg har sat mig som mål, at opgaven skal være færdig på onsdag - så jeg har to dages hel afslapning inden jeg igen kommer tilbage på skolen og det virkelige liv.
Føj hvor er det svært at skrive "opgave" og især når det skal være akademisk. Det gjorde man ikke dengang jeg skulle være lærer for 25 år siden, dengang var vi meget praksisorienterede, hvor man nu skal være teori-baseret. Jeg skal smide al erfaringer over bord og kun forholde mig til teorierne, uanset om de virker eller ikke virker. Jeg skal tage de store pædagogiske tænkes tanker og diagrammer og massere dem, så jeg viser at jeg har (lidt) forståelse for dem. Men når jeg nu sidder med en teoretiskes ideer til min undervisning som jeg ved ikke virker, så er det dælme svært at forholde sig neutralt til den og gøre som om, at jeg er overbevist om at det virker. Ikke desto mindre er det den vej jeg skal.
Og jeg masserer og læser og noterer og skriver og retter, mens jeg drikker spandevis af instant-kaffe og ryger pakkevis af smøger, så jeg er helt dårlig allerede her kl 11. Opgaven skal afleveres på torsdag, have et omfang af ca. 24 000 ord på maksimum 12 sider fraregner forside, indholdsfortegnelse og kildeangivelser og bilag. Jeg har her til formiddag omskrevet min problemmotivation og er i gang med metodeafsnittet (fatter det ikke rigtigt endnu) og er indtil videre på over 6000 tegn, altså mere end en fjerdedel inden jeg er kommet rigtigt i dybden.
Forude ligge en uge med mange timers læsning og skrivning - og jeg har sat mig som mål, at opgaven skal være færdig på onsdag - så jeg har to dages hel afslapning inden jeg igen kommer tilbage på skolen og det virkelige liv.
Kommentarer
Send en kommentar