Gå videre til hovedindholdet

Lidt bedre julestemning...

Ja så kom tiden hvor jeg fik min opgave retur - og jeg fik 10!!! 

Helt tåbeligt og helt, helt uventet. De fleste af dem jeg var på uddannelse med fik deres karakter for uger siden - og når jeg loggede på mit Intra, stod der bare, at opgaven var under vurdering - hvilket i min verden nødvendigvis ikke betyder noget godt. Jeg var godt klar over at jeg sikkert ikke dumpede, og håbede på en blød 4´er - med god vilje - så jeg blev ret overrasket over at se uddannelsesbeviset. 

Jeg er særlig stolt over at min opgave - uanset hvor meget jeg bandede over den - bunder i den virkelige verden, den er baseret på et virkeligt undervisningsforløb som jeg har arbejdet med i 4 år, i min aktuelle klasse. Jeg kan stå inde for de tiltag og teorier jeg arbejder med, jeg kan stå inde for de resultater - eller fejlskøn, der er beskrevet i opgaven - og anse den som en reel "håndbog" over et langt forløb. 

Jeg ved, at mange skriver deres opgaver så de passer til teorien de har valgt - og arbejder med en fiktiv læringssituation, og så er det ude af systemet når virkeligheden igen står for banen.  Jeg bruger min opgave rendt hands-on. Det giver den en form for værdi i de akademiske misk-mask, jeg hader så meget. 

Som en sidste ting vil jeg lige nævne at det var min første opgave af denne type jeg nogensinden har lavet ....

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om