Gå videre til hovedindholdet

THE BIGGEST BANG


FANTASTISK......
Så er koncerten i Horsens veloverstået - og på trods af ventetid, kø og atter kø. 85.000 andre gæster - havde jeg muligheden, så tog jeg samme tur i aften igen.


Jeg er ikke den store Stones-fan og kan ikke synge med på ret mange sange, men hatten af for morfar-bandet, de spillede fantastisk.

Scenen er 64 meter bred og mere end 30 meter høj. Alt er computerstyret, effekter, lys, ild, etc - alt hvad hjertet kan begære. Storskærme (25 gange 25m) så alle kan se - fra min plads, var Jagger ca. 3 cm. høj, men alligevel var han der, lige foran og han nåede helt ud til os alle.

Der blev spillet blues, der blev spillet rock, med skæve toner (hører sig til) og en Jagger, der farer fra side til side, der rammer de høje falsettoner, der "leger" med publikum - og nu forstår jeg hvaiken karisme den lille lort har - det er vildt.

Resten af bandet stod på deres pladser, fyrede deres soli af, grinede, jokede - men gav den gas. Det er selvfølgelig rutinejob for dem, men alligevel kunne man mærke en vis lyst til at fyre den af - nok set i lyset af, at det var deres sidste koncert (og største) på touren - og sikkert for ALTID.

Selv uden show og storskærm havde jeg nydt det - men jeg farer ikke i Fona for at få alle deres plader, for det er live de beviser, at de er de største.

Alkoholmisbrug, drugs, etc. hvad der ellers er fulgt i farvandet på dem er, i hvert fald i 2006, et mediestunt - man kan ikke yde en så flot præstation på drugs, snarere et par timer i fitnesscenter og en masse grøntsagsjuice...

Jaggers stemme er intet uden Kieth Richards sound - dovent lægger han hænderne på guitaren og den saligste lyde toner frem - det er 40 års kælen for instrumentet, det er "guddommeligt", det er en sound, der ikke kan beskrives eller høres på CD - det er som at stå foran den rigtige Mona Lisa, frem for et postkort.

Indrømmet, min begejstring er ved at tage overhånd, men oplevelsen var så stor, at jeg har har svært ved at kalde det hele frem for "harddisken", selvom jeg forsøgte at gemme alle indtrykkene - jeg kan kun anbefale alle - også min lillebror - at tage imod et tilbud om en billet en anden gang - jeg skal sgu nok betale - jeg kunne godt bruge en til at dele oplevelsen med.

hvem havde troet, at Søren skulle opleve Madonna og jeg Stones??Omvendt måske.

Kommentarer

  1. Whauuuauuwww !!!!!

    SvarSlet
  2. Yes Sir.

    Ærger mig over at jeg ikke var med,selv gennem telefonen kunne man fornemme stemningen og dit referat giver et godt indtryk af hvad andre også har fået af indtryk. Sådan en lydcollage misser jeg næppe en anden gang.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om