Gå videre til hovedindholdet

Mit første indlæg (idag)

Umiddelbart kunne jeg tage det som en fornærmelse at,påstand: jeg i kraft af mit job, er vant til at ingen gider lytte til mig - og at det er ligemegt for mig, men jeg vælger at tænke positivt.

Masser af gange har jeg oplevet, at mine elever ikke gider lytte til mig - og jeg har ikke kunnet forstå det, for "Christian den 4´s slotte" er jo så interessant..... men gudskelov har tiderne ændret sig - i folkeskolen sætter vi mål og evaluerer - og ofte har evalueringen vist, at jeg måske præsenterede/informerede og underviste forkert i forhold til modtagegrupppen. Så frem for at opgive mit job, for at blive bartender, har jeg istedet ændret min tilgang og praksis til gerningen. Det har så ofte resulteret i, at den ønskede interesse fra eleverne indfandt sig...

Jeg er dagligt på bloggen - og kommer med indlæg når jeg synes det er tid, eller når jeg har noget jeg ønsker skal "gemmes til fremtiden". I en længerer periode har jeg ikke haft tid til at lave indlæg der har kvalitet eller indhold til, at jeg ønsker at dele det med andre.

Det går meget stærkt herhjemme, der bruges mange timer på skolen, på kolleger og på at få det hele til at passe sammen. I min nuværende funktion har jeg en daglig arbejdsdag fra 8 - 17. Inden for de seneste 3 uger har jeg deltaget i; IT-SkoleIntrakursus for "tovholdere", møde med ledelse og støttecenter, Kursus på S-linien, kursus i Psykisk arbejdsmiljø, AKT-netværks-gruppe-supervision, møde med ledelse og PPR (pædagogisk Psykologisk rådgivning), skole-hjemsamtaler med problemelever, teammøder, pædagogisk råd, SSP-møde (skole, socialforvaltning-politi), AKT-lærermøde, et Praktisk-musisk fagmøde, læst 12 vikartimer og stået stand-by for ledelsen i en sag med en kollega der er gået ned på grund af stress... Ved siden af har jeg min egen klasse som klasselærer og timer som akt-lærer, hvor jeg tager mig af de elever der ikke kan tilpasses, som er voldelige, skider i bukserne, slås med forældrene, eller stjæler oppe i byen. Jeg har også mine egne børn at være sammen med - jeg går til Fitness sammen med Christoffer og er netop ved at forberede mig til anden runde af en jobsamtale.

Jeg synes jeg yder det jeg kan - og jeg vil fortsætte fremover. om jeg så er det eneste menneske i verden der vil kigge på min blog..

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om