Gå videre til hovedindholdet

Meningsmannager

Det var Rostockfärgen der skulle bringe mig og et par hundred andre over til det gamle rige. Den särlige beläsningsplan färgen har, for kun 15 minutters liggetid i lejet, starter med at fartöjene körer ud af deres opmarschräkker og saa tät som mulig paa färgen, naar den saa er tömt er der ingen lange tilkörsler og vupti er färgen lässet. Mens vi stog i foreste linie, motorcykle forrest, gik et fjernsyn team og lavede optagelser af den indkommende färge. De forreste i räkken fik derefter stukket en mikrofon foran hovedet og blev bedt om meningen til salget af Scandline til et konsortium bestaaende ag giganten Allianz, en engelsk investeringsfond, mm. Min mening : "det ku`der overhovedet ikke blive tale om ....". Jeg mente selv at det var en godt begrundet og saglig sammenskruet sätning jeg afleverede. Om aftenen kom temaet saa paa skärmen i en lokalt magasin for Meck Pom. Og minsandten om ikke ogsaa min mening kom frem, afkortet til 4,9 sekunder uden begrundelse og stil. "Det kan der overhovedet ikke blive tale om," basta jeg har talt. ..Jeg kunne föle med en politiker der faar stukket en mikrofon i ansigtet og bagefter ikke kan genkende der udtalelse. Newer mind, en uge efter havde bundesbahn og den danske adminestration solgt hele molevitten. Min mening gav saa ikke udslag. Jeg gläder mig altid over den färgefart for det er "Kronprinz Frederik" eller "Prinz Joachim" der förer mig over til gamle Gedser. Jeg er bange for at hvis ruten forsätter og der skal anskaffes nye färger vil den i München hjemmehörende Allianz konzern lade dette hverv gaa over til "König Ludwig" eller "Franz Josef"

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om