Gå videre til hovedindholdet

Hwellkommen hjjem og ....


tillykke med den 6.
Selvfölgelig har i haft en god tur. Og vi gläder os til timelange foredrag om Kreta med lysbilleder og smagspröver.


Da du til din söns seneste födselsdag skrev en "Laudatio" blev jeg selv mindet om din tid mellem barn- og voksentid. Du havde svär at kämpe for dig selv, stille og saa ingen led under det
ingen bemärkede särlig meget, du klarede de fleste skär selv. Jeg og din mor forsögte at göre hele barndommen og ogsaa denne overgangstid sa nemt som muligt, om vi gjörde det godt nok kan kun du afgöre. Nu hvor du kommer i den alder, som selv jeg endnu kan huske detailler fra, har du naaet det socialkulturelle skridt op af rangstigen fra Clausen nivauet til Clausen nivauet. Dvs ud af proletariatet og ind i middelstanden ( socialkulturell) .


Mine lärer fra gamle uffe skolen i 40. og 50 kunne endnu skabe sig som de ville, ryge i timerne
raabe og true, ja selv deres revselsesret de havde har jeg prövet og i god erindring. Langt svärere har i det nutildags. Men egentlig har det ändret sig at passer bedre til dig ,til den Jan Thomas som jeg husker ham, den fordstaaende og taalmodige, selv om jeg siden har set dig gal som en gammel Sydslesvigs lärer. Bliv derfor som du er nu mange mange aar i fremtiden.
fatter og jutta

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om