Gå videre til hovedindholdet

Nostalgi l

For første gang i mange år påtænker jeg at besøge en frisør – selvom der er nogen der påstår, at man ikke kan klippe en skaldet.  Da jeg her i denne periode også er lidt nostalgisk, kom jeg til at tænke på mor hver gang jeg skulle til frisør i Tønder; ”Husk at sige det skal være i etager, det er så pænt”.

Og… når frisøren obligatorisk spurgte, ”Nå, hvordan vil du have det!”, kom svaret prompte og bestemt ”I etager” med tilføjelsen ”Ikke for kort ved ørerne”, man skulle jo nødigt ligne en forbryder…

Og… så blev jeg klippet, og rost af mor når jeg kom hjem, ”det er godt nok pænt klippet denne gang”, og følte mig veltilpas med min etageklipning. Og nu tror jeg at jeg er nødt til at ringe til mor – for rent faktisk ved jeg ikke hvad det betyder – at blive klippet i etager.

Og.. selvom jeg forsøger at bruge min fantasi, kan jeg ikke lave et billede af etageklipning. Er det forskellige længder på håret, er det en teknisk betegnelse for hvor man skal starte eller er det bare noget man siger for at sige noget. Resultatet af mine klipninger har som regel altid været det samme, det jeg kalder grydeklip, samme hårlængde over hele ”krydderen”, kort pandehår, ørene halvt dækket og en omgang med trimmeren i nakken som afslutning.

Og….nu må jeg hellere komme af sted, så længe jeg har hår endnu… 

Kommentarer

  1. Jeg tror det er noget,med forskellige længder. Atombombehår mener jeg var etageklippet?

    Jeg sagde altid "kort i toppen og langt i nakken og gerne ørerne fri". Wow hvor må vi have været smarte.

    SvarSlet
  2. Bundesligahår...hehe

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om