Gå videre til hovedindholdet

ventetid


På trods af de mange frostgrader synes det som om agurkerne trives ganske udmærket. I hvert fald når man bruger formiddagskaffen til at surfe aviser og nyhederne og aviser igennem.

Et par piger er forsvundet en nat i Norge og straks "heroriseres" de, med side og og side ned om dem. Ikke et ord om dumheden ved at tage ud i fjeldet kl. 17 iført almindeligt tøj. Var der noget der sagde at tyskerne der tager Nordsøen på luftmadras er ubetænksomme??

Et bus kører galt på motorvejen - forfærdeligt. Hovedproblemstillingen i medierne herhjemme er, at Københavns kommune ikke er hurtige nok til at sende pårørende derned med bus! Er det en kommunal opgave? Og burde debatten ikke handle om, hvorledes en bus med trailer kan overhale i ydersporet med over 100 kmt, med "lasten" fuld af sovende børn og unge?

Grethe Sønck er død - sådan går det. Som mine børn sagde, "Hvem er hun?" - som så mange andre, og alligevel bruges der spalteplads op og ned på hende.Naser Khader hylder hende på sin blog som en stjerne for danskheden og vi andre midaldrende kan kun huske hende som en halvfed kone der røg i en rolle som gulvkravlende kone i 80´ernes svage kvisser. Lad nu konen få ro.

Kong TUT er død af helt andre årsager en hidtil forventet. Nå, fedt - det må så betyde....????

De danske curlingpiger tabte til svenskerne, æv, men  gudskelov har de udgivet et kalender..hehe.

Kommentarer

  1. Dine nyhedsformidlere er elendige eller du bør lære at skimme nyhederne,så du allerede skifter blikfang når du støder på navnet Grethe Sønck. Det er måske også alderen der gør,at man får svært ved at fokusere på det som betyder noget og lade alt andet ligge - jeg har det selv sådan på visse områder.
    F.eks synes jeg Bakugan og Ben 10 er dårligt børne Tv men ungerne i SFO`en synes det er fedt. Derfor er jeg stoppet med at berette om de gyldne dage hvor ledelsen på DR altid ringede til mig for at få grønt lys inden de programsatte de fantastiske og oplysnende børneprogrammer som jeg er vokset op med. Jeg har nemlig opdaget at de unge er blevet gode til at sortere i hvad der er godt og not,at navigere i kaos og fokusere på det som betyder noget for dem.
    Og selvfølgelig kender børn ikke Grethe Sønck - de aner ikke engang hvem Friedrich Miescher er eller at hans forskning i tidernes morgen måske har spillet ind på at man nu ved at Kong TUT døde af andre årsager end først antaget -men her er det ikke Kong TUT der er nyheden men derimod metoden man har brugt for at fastslå det.

    Personligt har jeg lært at T2 ikke kun har noget med Schwarzenegger at gøre men faktisk også bruges når man taler DNA (arvemateriale i T2-phager) hvilket jeg fandt ud af ved at læse noget som først synes ligegyldigt. Jeg er genial!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om