Gå videre til hovedindholdet

Grå mandag...

Mens jeg sidder og venter på at Christoffer skal melde færdigt arbejde på Q8 for i aften, vil jeg lige repetere dagens begivenheder som de udspiller sig i en dansk standartfamilie anno 2012. 

Uret ringede som sædvanligt klokken 5.25 og efter et kort BUZZ stod vi op klokken 5.29. En morgensmøg, en kop kaffe eller to, samt nattens nyheder inden jeg satte Lone af ved toget klokken 6.00 - lidt tidligere end sædvanligt, da hun skulle forny sit månedskort hos de dansk statsbaner. 

Omkring 6.17 vækkede jeg Caroline, der næsten fluks stod op og ordnede det der nu skal ordnes når man går på HHX og er 18 år. Jeg tog en kaffe og en smøg mere mens jeg så at Brøndby vandt igår, indtil en sms tikkede ind - og dagens første vikartime var på plads. Lidt i 7 kørte jeg Caroline til toget, mens endnu en sms tikkede ind - og dagens anden vikartime var på plads... 

Så frem for at møde klokken 9 og gå og smånusse en times tid, skulle jeg pludseligt igang og på arbejde 25 minutter senere. Christoffer var stået op - han skulle faktisk møde klokken 13, men ak, vikartimerne var tikket ind hos ham også, så han stod med fem af dem, til klokken 13, hvor han så skulle i SFO.

Mine 4 og Christoffers 5 vikartimer var dog intet mod det resten af familien oplevede denne blæsende, grå, kolde mandag i november. Der kom en sms fra Lone med ordlyden, sidder i Taulov, toget er kørt i stykker... og få sekunder efter kom en sms fra Caroline, vi sidder fast før Taulov, et tog foran er kørt i stykker....

Lone ankom til Holsted klokken 9 - ca tre timer efter hun forlod Fredericia Banegård - og Carooline måtte også få fravær fordi hun kom 30 minutter for sent. Tak DSB. I Japan udlevere togselskabet "for sent- sedler", så de ansatte ikke trækkes i løn eller får fravær, måske var det en ide??? Nå, jeg stod klokken 8.15 med ca 70 elever (som vikar) og tænkte hverken på DSB eller andet. 

Skoledagen gik ok, der var en enkelt episode med en dreng der havde smidt en andens sko i lokummet - hvad fanden sker der lige?, og efterfølgende var der kursus i IT (gaaab). Da jeg havde fri kl 15.30, skulle Caroline hentes kl, 16, Lone klokken 16.15 og Christoffer kl. 16.45 (vi kørte på arbejde i en bil...), han skulle på Q8. 

Efter en hæslig aftensmad bestående af Hot Dogs og en times tid på sofaen, gik jeg i kælderen og smadrede alt og alle med min pumpgun. 

Og nu vil jeg snart iseng - imorgen er atter en dag... 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om