Gå videre til hovedindholdet

Mandag med fysiske tømmermænd....

Det er skolestart idag. Eleverne mødte talstærkt op - alle 32 i klassen(!) og alle kom godt igang. Det kan blive et halvhårdt år for en halvgammel lærer - men mon ikke jeg kan klare mosten?, det tror jeg at jeg kan.

Ellers står dagen i træthedens tegn. Igår var vi alle, for første gang, i Parken for at se The wall (for Stoffer og jeg 2. gang) - og hvilken oplevelse. Det var ganske enkelt storslået og de 6 stjerne i medier er fortjente. Selv Lone og Caro, der ellers ikke er til Pink Floyd, måtte overgive sig - en mur på 148 meter, spækket med multimedieshov er en oplevelse uanset om man er fan eller ej. Vi var hjemme klokken 3 i nat, så man er lidt halvklattet idag.

Fan var det er fordel at væree i onsdags. Stoffer og jeg var i Skanderborg (Smukfest,dk) for at opleve vores egen lille afgud, Prince. Det var en fatastisk koncert, især for os hardcore Prince-fans, for han spillede ikke sine hits (vi har hørt dem live 4 gange), men han spillede sublimt og råt, helt ny stil og ikke alle husmødres kop the på en sådan festival hvor programmet og publikum er laveste fællesnævner.  Kvinder i slutningen af 30´erne, med deres hæslige tatoveringer på ryg (røvgevir) og foden, der drikker sig stagstive en gang om året, er direkte pinlige at opleve. I det hel taget var turen, pånær musikken, en fiasko, men alt for mange gæster (53000), elendig lyd, dårligt syn og mange timers ventetid i køer, på grund af arrangørernes grådighed - aldrig mere sætter jeg fødderne på en jysk festival - det var håbløs logistik. Til gengæld var Parken (ofte udskældt) fantastisk igår, med smilende og hjælpsomme medarbejdere - så kan man tilgive at det tog lidt lang til ud af Hovedstaden inden vi nåede motorvejen

Men to fantastiske koncerter er den rette start - det giver energi og et anderledes syn på hverdagen, så det hele ikke går op i skemaer, lektier og prøver - men at der også skal være plads til kunst, musik og kultur generelt - mennesket er kulturelt og det må ikke fjernes i disse effektivitetes tider....

Nu vil jeg have en lille lur.

Prince, nu med afro og rå rockNroll - fantastisk

Verdens bedste sceneshow - fænomenalt. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om