Gå videre til hovedindholdet

Travl weekend...




Newcastle – Westham (live)
Aston Villa – Liverpool (live)
Fulham – Arsenal (live)
Valanciennes – Marseille (live)
Lyon – Reims (live)
Everton . West Bromwich (live)
Villaral – Valladolid
Rayo Vallecano – Elche
Verona – Milan (live)
Sampdoria – Juventus (live)
Espanyol – Valencia (live)
Bayern – Nurnberg (live)
Herta – HSV (live)

Tja, det kunne være weekendens resultattavle, men ak, nej – det er de kampe der vises i tv i dag, lørdag – og der er endnu flere i morgen.

I 70´erne kunne man se en enkelt rodet engelsk kamp direktepå en slidt mudderbane om lørdagen og Bundesliga, klippet og redigeret til en times med 9 kampe, på ARD mellem 18 og 19. Das Aktuelle Sportstudio om aftenen på ZDF kunne så følge op.

I 80´erne kom der lidt italiensk fodbold live på tv2, men ellers var det meget lidt fodbold der blev vist – mest fordi rettighederne blev ejet af mindre tvstationer der for dyre domme solgte adgang for den almindelige bruger. Sådan fortsatte det op gennem 90´erne indtil et helvede brød løs – pludselig var der for få seere og for mange valgte fodbolden fra.

Det er der ingen chance for mere. Der er stort set live-fodbold dagligt gennem hele uge. Man kan se til man brækker sig og alene ovenstående program er uoverkommeligt.

Jeg er mest til den danske superliga (live fredag, søndag og mandage), hvor det halter med kvaliteten, men det er så hyggeligt med Viborg, OB, AAb og alle de andre lokale hold. Den engelske liga ser jeg ganske lidt med på fra sidelinjen. Det er kvalitetsfodbold, der er mange gode spillere, men jeg har svært ved at finde et favorithold – og ser kun i bidder. Den spanske liga er interessant, især fordi den spanske spillestil er underholdende og på teknisk højt niveau. Deres kampe spilles også ofte så sent om aftenen, at man kan ligge i sengen og slumre ind – dejligt. Bundesligaen har jeg først lige fået og har svært ved at følge med. I mere en 7 år har den ikke været tilgængelig live, og så følger jeg ikke med. Derfor har jeg stadig favorithold, der faktisk ikke er særlig gode mere, Gladbach, Bremen og Bochum – og jeg blev overrasket over at se en kamp med Braunschweig, for mig er det stadig et regionalligahold.

Den hollandske liga er også ganske underholdende, mens den franske er ret kedelig – jeg kender ingen spillere og synes deres kampe er langsomme. Der sendes også live fra den polske liga – det bruger jeg ikke et sekund på, og den italienske liga, der starter i dag, skal jeg lige se an igen.

Så er der jo alt det andet. Formel 1, cykelsport, ridning fra Herning, håndbold og hvad der ellers findes – det ser jeg også af og til.  Hvem havde drømt om det for 25 år siden…



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om