Gå videre til hovedindholdet

Fire år mere...

Nu var det Socialedemokraterne der vandt i Fredericia, men jeg havde hellere set Zlatan komme til VM. 

Magtskifte i den gamle socialdemokratiske højborg, Venstre fik deres fire fjumreår til at overbevise borgerne om, at et dårligt socialdemokrati er bedre end enhvert Venstre. Slut med den småborgerlige politik, ind med - tja, hvad? 

Hvis de lokale soc´er tager ved lære af folketingspolitikerne, så er det ligegyldigt hvad der er blevet lovet -intet er alligevel blevet holdt, istedet har vi fået en kynísk magtmaskine, men en flok af bedrevidende DJØFer som basis - dog har jeg et håb om, at lokalpolitisk vil det have et andet udtryk. Det handler om at samarbejde, skabe en basis i Fredericia, skabe langsigtede mål frem for at nedbryde hvad de seneste lokale “magthavere” har indført. 

Med en slet gnækken ser jeg SF nærmest udraderet - både landspolitisk og lokalt. Kæmpe tilbagegang, intet politisk program og ingen profil. Holdepladsen for skolelærerne var en kort ophold - nu skal SF finde tilbage til de røde værdier, hvilket de nok ikke kan mere. Dansk Folkeparti blev stort - naturligvis, de fører en gammelkendt politik om gamle, kriminalitet og har nedtonen deres invandrerjammer, men tro ikke de har ændret sig, angsten for det fremmede ligger latant i enhver DF´er. 

Så var der jo også lige regionsvalget - dem der forvalter sygehusene, hvem faen er de? Kan man ikke bare vælge en bestyrelse - og så er den potte ude. Regionerne har ingen demokratisk basis, de har ingen gennemslagskraft og er usynlige - og i virkeligheden unødvendige. 


I stedet vil jeg forberede mig på, at elev nummer 32 starter i min klasse på fredag - jeg har sgu ikke tid til at beskæftige mig noget så nyttesløst som politik. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om