Gå videre til hovedindholdet

Mashin kaput!


Solen skinnede selv om det bed i ansigtet da jeg tog en lille tur paa den gamle 31000 km
gaaede Zing. Den löb da udemärket synes jeg. In i garagen igen , saa skete det ufattedelige
den begyndte pludselig at tisse bensin.Ingen benzinhahn kunne stoppe svineriet fade og
daaser blev placeret for at opfange braendstoffet .Klude til optagelse, dörren paa vidt gab
Tilsidst besluttede jeg, da jeg havde oplevet det för, at aabne for oliestudsen og saa kom
den blanding af olie og bensin som for to aar siden topstykket tätning(?) var röget. hele
luftfilteret suget sig fuld af bensin og löbet ned i sumpen,der hvor gaeret sidder , ingen
ahning hvordan saadan noget gaar til og saa her paa slutningen af saesongen. Nu takler jeg af
melder den fra paa nummerkontoret, frakobler batteriet og venter til februar med at faa den
repareret. Det var jo meningen at jeg her til efteraaret ville have taget en tur til 6.julivej demontere
nummerpaden og overdrage den til Christoffer for den er lovet til ham. Nu maa vi se
hvordan vi handler dette problem.Det er nok best den repareres her  og saa til saesonstart 2014
marts köres til DK . Hvis det er samme problem som sidst er reparationen ikke saa dyr her.
Paa grund af Juttas sygdom er alle mine planer endt i papirkurven. Den 9.dec skal hun til en
afsluttende stor undersögelse, hun er bange for resultatet. Sa det var en streng tid.
Den yngre af Kasanowski bros. Gynter er afgaaet ved döden 87 aar gammel, han var med til
min 70 aars dag, saa i kender ham.Han blev begravet sidste fredag. Alfred den gamle gut
paa 90 is still going strong. Pa begravelsen mödte vi ogsaa Ervin Dzinish fra Prenzlau(78) ham
har i mödt til min tresser i Tönder. Ja saadan gaar alt ned ad bakkevej.Derfor er jeg betänkelig
at plane saa langt ud i fremtiden som Marts 2014 ! Hvis han ikke vil have den maa i sige til.
Naa vi haaber det bedste.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om