Gå videre til hovedindholdet

Mere ferie, NU…

Æv hvor ærgerligt, når man først har vænnet sig til ferietempoet, så er ferien sgu ovre – ret surt. Allerede da jeg i morges så mine kære kollegers ansigter mistede jeg den smule energi jeg havde talt mig til (selvsupervision), men det hjalp lidt da eleverne glædede sig til matematiktimerne.

Ferien er blevet nydt i fulde drag – og den var hårdt tiltrængt. Jeg keder mig af helv… til på jobbet, men har også ski… travlt – ret belastende. Bilen var til service og det blev sgu en dyr omgang. Bremser skulle skiftes (ok) og det alm. Service skulle gøres – men at Seat tager 173 kr. for at pille forhjulene af og derefter 173,- kr. for at montere dem igen er latterligt. Der gælder i øvrigt samme procedure ved baghjulene. Jeg skulle også have skiftet et lygteglas på 3 gange 7 cm, hvilket kostede 926,- kr. – og så mente de endda at jeg burde skifte det gode glas, så det blev et mere ensartet udseende – narrøve. Lige meget – bilen kører perfekt – og det skal den også, for vores bilkøb blev lagt på is – det ville være en udgift kørselsfradraget ikke kunne ophæve. Oveni opdagede vi, at vores gamle forsikringsselskab har informeret vores nye forsikringsselskab om, at vi har lavet de og de skader – hvilket ikke passe – men som kom til at koste os over 3000,- kr. Det nye forsikringsselskab sænker igen vores ydelse – men først fra næste periode.

Lærertøjet, det lilla, er væk – sækkevis er transporteret til genbrug og udskiftet med Marlene Birger kollektion, Noa-Noa, skindbukser og andre autoritetsbærende klædningsstykker til den nette sum af 12.000 kr. Gudskelov gives der en ordentlig røvfuld rabat i Struer, så beløbet blev meget overkommeligt.

Vi har også haft fornøjelsen ved vores egen lille terrorist et par dage – og det er altid skønt. Nydelsen øges betragteligt når man ser sin lillebror stresse rundt på arbejde – hehe. Af og til møder man også søster i Rema på jagt efter Koteletter i fad eller svensk pølseret… Jeg vil opfordre til, at man stemme på shoppen som Danmarks bedste butik! (mangler bare en adresse, Søs).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om