Gå videre til hovedindholdet

Opstart 2010…




Så er man kommet i gang. I dag havde jeg mine første 3 lektioner i 3.klasse, i matematik, en overvældende pstart. Hvor meget kan de, hvordan arbejde det, er der stof nok??? Det var det. Det var 3 forrygende timer og vi nåede ikke ret meget – men lavede masser af matematik… uden det blev opdaget. Jeg arbejder meget på at afmystificere faget. Matematik har status af terperi og skaber ofte konflikter ved lektielæsningen om aftenen – unødvendig i 3. klasse, derfor lægger jeg meget op til at det skal være sjovt, trygt og kreativt – med masser af gentagelser og naturligvis øvelser i det der skal læres. Den udforskende og innovative tilgang er noget jeg gerne vil have eleverne får – så bliver faget til det nemmeste i verden – for der ikke så meget at diskutere, rigtigt eller forkert. Mine stemme er dog lidt øm, det er længe siden jeg har undervist i 6 lektioner, stemmen skal lige vænnes til igen…

Mine fag i år er;

Matematik og klasselærer i 3 klasse.

Historie i 3.kl, 4.kl, 5.kl og naturligvis 6.kl.

Billedkunst i 4.kl.

Kristendom i 6. kl

Svømning i 4.kl

Akt for 194 elever og 20 lærere.

Ellers er det trætheden der er på dagsordenen. Føj, hvor er det svært at gå i seng til passende tid og endnu sværere at vågne om morgnen. Når man kommer hjem om eftermiddagen ligger luren og er klar til at overfalde en – med succes – en powernap på 20 minutter kan gøre underværker.

Kommentarer

  1. Jeg har meddelt min leder at jeg har en opstartsfase på ca. 3 uger,men tror godt det kan tage op til 6 uger at komme helt op i gear. Men ellers er det sgu rart at komme tilbage,mit skema ser godt ud (min lobbyisme bar frugt)og der er kommet nye rare børn og kolegaer til. Men fuck hvor jeg glæder mig til week-end.

    SvarSlet
  2. Det er så rart, at det er ens kerneydelse (at være sammen med ungerne) der gør en glad - hvis vi bare kunne slippe for de utallige møder der afholdes...hæsligt

    SvarSlet
  3. Anonym1:47 PM

    Hvor er det dejligt jeg har nogle brødre jeg altid kan henvende mig til ,hvis der går ged i matematikken, historien eller børneopdragelsen! :O)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om