Gå videre til hovedindholdet

Glædelig Jul

Så er det endelig blevet den 24. december. Og hvad mere kan man ønske sig. Sneen ligger som et lag puder over haven, solen skinner klart ind af vinduerne, der er tændt op i pejsen og juletræet står i stuen og venter på at bliver beundret. Gaverne ligger under træet, der er ikke så mange, men det er vi jo heller ikke. Der ånder ro go fred i huset. Ingen panik. Julestegen blev lavet i går sammen med risalamanden, Waldorf og rosenkålssalaten. Kartoflerne er skrællet og venter på at blive kogt, ligesom de brunede der ligner danske turister inden turen til Kreta.

Caroline er i gang med at bytte gaver med venner og veninder, Christoffer ligger endnu og snuer, det er man nødt til når man skal se ”Seinfeld” klokken 04 om natten. Han dukker vel op i løbet af dagen. Jeg sidder foran computeren og Lone nyder endnu en julefilm. Alt er klart, gad vide hvad vi har glemt?

Senere i dag skal jeg en tur forbi søster for at bytte gaver. Jeg synes faktisk der er gode gaver vi har fundet i år. Senere i dag står den på Disneys juleshow og hvad der ellers dukker op på tv. Omkring kl. 19 sætter vi os til bords og så forløbet aftenen ganske stille og roligt. Ingen stress, ingen jag, ingen børnegråd og forhåbentlig ingen skuffede ansigter.

Jeg håber I alle sammen får en god juleaften, at I får nogle gode gaver og glæder sig over hinandens selskab.

I ønskes alle en glædeligt jul fra 6.Julivej…

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om