Gå videre til hovedindholdet

Låge nr. 13

Dagens ord: Ingen vejsalt

Og med 12,5 km/t tog eg jet blidt venstresving, og midt i svinget kunne jeg mærke, at styretøj og hjul ikke nødvendigvis kommunikerede - rent retningsmæssigt. Jeg gled stille og roligt hen mod kanten, op på den rabat (1 m bred) mellem vej og cykelsti - og der stod jeg så. Hjulene havde ingen, eller kun meget lidt berøring med fast grund og snurrede lystigt hver gang jeg forsøgte at give lidt gas.
Jeg havde valgt placeringen og tidspunktet med omhu. Lige efter Biva og lige bag lyskurven kom Golfen til at stå nogle timer med katastrofeblinket tændt. Jeg smækkede bare døren i, tog tasken på nakken og gik hjem.

Da Lone kom et par timer senere, kørte vi derud. Der var rushour, så jeg kunne ikke bare mosle bæstet fri, men måtte vente til der var små huller i trafikken. På en eller anden måde fik jeg bakket bilen, og samtidigt fik jeg trimmet rabetten, så jeg kom fri og liste hjemad.

I morgen tidligt skal prøven så stå igen - kan jeg køre? Tja, jeg har lovet mig selv, at på hjemvejen smutter jeg fordi en dækmand og serom der skulle være et par vinterdæk til mig... så må vi se.

Afslutningsvis, tillykke til Christoffer der bestod teoriprøven med glas her til formiddag.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om