Gå videre til hovedindholdet

Rejsen til (Amerika) Rostock

Det var om min hjemreise fra sidste besög i Fredericia jeg ville fortœlle.
Klokken 8 gik jeg ind i banegardens billetsalg for at købe biletten til Nykøbing Falster.Da der var tomt gik jeg straks til billetlugen og frembragte mit ønske. Billetmanden en høj lyshåret fyr der nemt kunne se henover mig ville se mit nummer, da jeg ikke havde trukket et henvendte han sig straks til en kunde der stod bag mig og i midlertiden var kommet ind i lokalet. Jeg måtte derfor gå tilbage til indgangen trœkke et nummer for så straks at blive betjent, lokalet var tomt. Jeg undrede mig over at jeg tog det hele med ro selv om jeg inderligt kunne eksplodere. Jeg fik min billet og fandt toget der skulle gå til Lufthavnen Kastrup med stop i Ringsted.
Første stop Middelfart. Så gik det bare derudad...indtil toget pludselig bremsede ret stœrk for så igen at speede op bremse..speede op og bremse, for til sidst, ved siden af en pløjemark, at gå helt i stå. "Jaaa det er togføreren... det ser u til vi har lidt problemer med maskineriet vi melder os straks igen" Så rykkede det lidt i maskineriet og toget speedede op igen for kort derefter at bremse igen og speede op og bremse og ga i stå på Nr.Aaby station.
"Det ser ud til at vi har ploblemer med midtervognens dør... den bliver repareret nu og vi kører straks.." Speede op...spändt venten ..det gik derudad...... :Kort efter Vissenbjerg saa igen
en kraftig opbremsning ... og i langsommere tjempo til Odense. Igen diverse forklaringer at nu havde man løst problemet og at vi kun har 20 minuters forsinkelse. Videre Langeskov bremse og speede op...kort før Nyborg kraftig bremsen. Nyborg skulle vi jo holde alligevel . Holde..holde " Togföreren hm .. Når døren åbner sig eller ikke er rigtigt lukket, sœtter toget automatiske sikkerhedssystem en bremsning igang... nu har vi lukket og Taped dören og kører straks, .......problemet er nu at komme ind i takten igen men det sker straks.."
Spœndt venten så sagte sagte derudad vi skulle nødig køres ind bagfra ... sagte sagte
tunnelen sagte sagte og .....däleme..... gå i stå i bunden 128 sec.. så derudad mod Korsør.
Kort hold og så for fuld musik mod Ringsted.
Ringsted blev nået nøjagtig syv minutter efter afgang mod Nykøbing F.
Hvad.. sølle 53 minutters ventetid pa Danmarks sjettekedeligste banegård er rejsens höjdepunkt.
Jeg havde valgt min rejseplan således at der blev tid til en forsinkelse på en time
eller ventetid ved fœrgen...Punktlig et quater i et hold rutebilen fra Nykøbing ved fœrgelejet
Fœrgen sejlede også punktlig og efter 105 minutter gjorde vi fast i Rostock, hvor Jutta ventede.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om