Gå videre til hovedindholdet

Allgemeiner Zustandsbericht

En äldre gut der tror sig i besiddelse af fordum styrke bliver hvis det gaar galt straffet med pine
og sorg. Fredag eftermidag skulle jeg lige for sidste gang i aar slaa min lille plaene i urthaven.
Da den ikke var blevet slaaet de seneste to maaneder tänkte jeg at det kunne da let göres med
Jutta motorlee, ombundet efter reglerne (sikkerhedsseletöj) fik jeg da den hurtig ordnet og tog
andre steder hvor ukrudtet var skudt for höjt op med.Udover lidt sved paa panden og en fugtig
undertröje märkede jeg en hvis tilfredshed med min gören og gik da ogsaa  glad i seng!
Lördag morgen vaagnede jeg og en to meter granitobelisk laa paa mit bryst. Fra Isse til mavegruben
var jeg lammet. Samtiddig larmede og summede det i mit hoved og ved hvert lidslag for en forygende
smerte igennem mit hoved. Jutta mente da hun hjalö mig paa höjkant det var lidt muskelkater.
Jeg kunne hverken dreje hoved op,ned,tilside uden jagende smerter, muskelkateren gik ikke väk med forstärkedes igemmnen dagen forlöb og natten til söndag blev et mareridt.Til morgen kunne jeg ikke holde
til smerten längere og tilkaldte notarzt som med et par indspröjtninger og stärke piller henviste mig til egen laege i morgen.. Hen paa dagen blllev det saa lidt mere taalellig men endnu med  bevägelsesindskränkninger.
Det er typisk for gammelmansfortagsomhed at man overvoderer sig selv og ofte gaar det galt.
Haaber morgens lägebesög bringer mere lettelse.

Kommentarer

  1. Pas nu på - statistisk er havearbejde farligere end trafikken for halvgamle supermænd. Kun sneskovling er farligere..

    God bedring.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om