Gå videre til hovedindholdet

4


Så er den fjerde arbejdsdag overstået, igen uden den store bølgegang. I kristendom lavers der tidslinier hvor de forskellige religioners vigtigste begivenheden indtegnes - en simpel opgave umiddelbart, men ungerne havde ikke styr på tidslinier, hvilket undrer mig. De kom dog godt igang. Jeg var også støtte i e klasse en halv times tid, det gik bare fint. Derefter på biblioteket med "mine" unger. Det gik stille og roligt og den kultur jeg har kæmpet så hårdt med, synes at vende - de er ved at blive en flok søde unger. Tilbage i klassen arbejdede vi med digte vi skal fremføre og hyggede med oplæsning. At den klasse kan være så "vanvittig" af og til er mig en gåde - hvad er det der sker når jeg forlader lokalet? Den sidste time var historie, ugens bedste timer som flere fra 4 siger til mig. Vi har faktisk allerede nået vores årspensum (!), så vi laver en udstilling (plancher) om de emner og perioder eleverne synes om. Der bliver lavet lidt om Harald Blåtand, lidt om Titanic, Rundetårn og hekse. Det er dejligt med en motiveret klasse. Eftermiddags-mødet er aflyst, så jeg kunne tage tidligere fra arbejde. Det betyder ikke nødvendigvis "sofatid", jeg har en masse hængepartier og bare idag er der kommet 3 nye elever til min funktion.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om