Gå videre til hovedindholdet

Fredag morgen

Det er fredag, klokken er snart syv, Lone er taget af sted og lige straks er Caroline på vej ud af døren. Christoffer skal først møde kl. 13, men han havde også en 16 timers arbejdsdag i går. Jeg møder klokken 8, ser frem til en afvekslende dag og har en masse opgaver der lige skal klares.

I grove træk ser min hverdag således ud;

På vej til job skal jeg købe personalerundstykker, et godt initiativ til en fredag formiddag. Når morgensamlingen er overstået (bare det ikke er min klasse…..), står den på kristendom. Egentligt skulle der startes et emne om etik og moral, men jeg tror jeg tager en historietime i stedet, for vi nåede ikke helt det i går vi skulle.  Efter 10-pausen står den på dansk, i læringshold bestående at blandede hold fra 3 og 4 klasse. Det er et nyt tiltag for at få brugt lærerresurserne bedre – samt et tiltag der skal implementeres til næste år når den nye skolereform træder i kraft. Formål, tja, politisk spin for at spare lærere….

Efter dansktimerne skal jeg have idræt, den står på basketball, men jeg frygter at der ikke bolde nok – eller om der overhovedet er nogen brugbare bolde. Selvom vi er en idrætsskole halter det gevaldig med materialer, måske igen mere end en politisk end pædagogisk beslutning. Men pyt, det er skønt at have idræt – og nu har jeg haft klassen i to år, så de er ”skolet”..

Der er også et par møder på programmet, et med en kollega der skal hjælpe mig i en akt-sag, hvor jeg er kørt fast og et møde med ledelse omkring nogle nye tiltag. Det er gode møder, hvor der kommer noget konkret ud af dem og ikke bare nogle floskler. Ugen har budt på hårdt arbejde – som altid, og en række møder, hvoraf et af de ”svære” var i går eftermiddags. Det var et ”bekymringsmøde”, men det gik godt – og vi fik nogle gode aftaler på plads.

Nu står den på weekend. Stoffer har købt det nye Batman-spil, der vil jeg kigge ham over skuldrende når han spiller (jeg er for langsom til selv at spille), og glæde mig over, at det nye Battlefield 4 også er forudbestilt, så det næste års tid ved jeg hvad jeg skal på Xboxen..


Rigtig god weekend.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om