Gå videre til hovedindholdet

Hidtil u-udgivet materiale..

Nedenstående er tre blogindlæg fra uge 42 - efterårsferien - som ikke blev postet. Jeg tror det var udtryk for, at der blev slappet af, "tanket op" og tømt hoveder....




”Spiel mit mir, ein Spiel…”

Jeg kan se det for mig. Fede politikere med masker af deres smilende ansigter påsat, sidder i store tunge sofaer, med årgangscognag og fede cigarer, mens de konkurrerer om at være den mest falske person overfor ”befolkningen”.

Der kommer pludselige udbrud af høj latter fra forskellige hjørner, den højeste er der hvor de franske og italienske politikere residerer, men der klukkes også godt i det nordeuropæiske hjørne. Især i det danske hjørne er man de seneste par år blevet mere kåde og frembusende, succes på succes har gjort nogle af dem ret agtede bland de ”gamle” nationer, og man går ikke mere af vejen for at lytte med når man passerer den danske koloni, der er blevet ret stor.

Man har respekt for den danske model, ”lyv og benægt alt indtil løgnen er blevet til  sandheden…”,  masser den danske befolkning ind i samtalekøkkener og sorte Audier, rejser til Mallorca og skab et internt fjendebillede, så alle der ikke er i job, har en akademisk uddannelse eller er syge, skal bære skylden for at velfærdssamfundet ikke kan eksistere i fremtiden…

Jo mere man giver udtryk for at bekymre sig om borgernes vel (i fremtiden), jo mere kan man tillade sig for egen vindings skyld i nutiden. Man skal huske at vise sig hver uge på morgen tv, med ansigtet i alvorlige folder når snakken falder på fagforeninger, sygedagpenge eller det nyeste og hæslige ord, ”velfærdsturisme”, men straks efter være jovial og folkelig mens man spiser en stegt sild som værten har forberedt imellem to indslag om ”vild med dans” og pædofili. Danskerne husker smilet og silden ved stemmeurnerne…


Mellemspil:
Jeg har lige læst en god bog. En undersøgelse viser, at man bliver klog af at læse 15 minutter dagligt, så nu er jeg gået i gang med en ny bog. Den er sikkert også god. Jeg føler mig bare ikke ret meget klogere end for en uge siden, æv.


Efterårssolskin:
Det er godt nok ikke nemt at vedligeholde sin efterårsdepression en dag som i dag. Der er 80´er musik på DR8, solen skinner fra en skyfri himmel, jeg har været på cykeltur, besøgt søster med kaffe og smøger, hyggesnakket og fået ryddet op i nogle gamle stakke papirer.

Nu sidder jeg og nyder eftermiddagen, blogger lidt, tjekker Facebook (det er jeg sgu ved at være træt af…) og overvejer hvad jeg skal gå i gang med som det næste – der er opgaver nok, men energien er ikke helt tilstede.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om