Gå videre til hovedindholdet

Tilbage til fremtiden part 1.15


Tilbage til fremtiden.

 

Klokken 22.04, onsdag den 11. marts, var det igen tilbage til 2015 efter herlig tur  til 80´erne. Da var koncerten med Simple Minds netop overstået på Posten i Odense.  Og jo, det var et publikum der havde oplevet 80´erne, men det smittede ikke af på stemningen, der var så god som den kunne blive med den aldersgruppe.

 

Præcis kl. 20 gik Simple Minds på scenen og begyndte deres set med nyeste udspil ”Blindfoldet”, en ganske udmærket start, der peger tilbage til de gode tider efter en række svage udspil i 90´erne. Og så kørte den ellers derfra. To times god musik, masser af liv og vitalitet, god lyd og oplagte musikere der sammen med publikum skabte en særdeles god stemning – bedre ned jeg havde forventet.

 

Det var ikke blot en flok halvgamle der kiggede på en flok halvgamle der drømte sig tilbage til dengang de var rigtige ”stjerner”, det var et band der præsenterede sig som et band der fortsat har sin berettigelse til at turnere uden om snuskede haller i provinsen eller retro-festivaler i Esbjerg.

 

Det er længe sinde jeg har været så aktiv og svedende til en koncert, dels fordi der var godt fyldt op i Posten (900, fyldt), dels fordi vi stod to meters penge fra scenen – det var et plus oveni. Jeg er i gang med at finde de gamle LP´er frem, Simple Minds var var mere end blot et genhør – det var en ny opdagelse.

 

I den kommende uge gælder det så de rigtige dinosaurer, Sting og Paul Simon – også i Odense, men på et noget større spillested. Det kan også kun blive godt.

Kommentarer

  1. Jeg ville gerne have hørt " Dont you forget about me " :-)

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Arghhhhh nogen har logget mig ud...kan ikke huske login. Kommer muligvis en masse kommentarer fra mig her......

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om