Gå videre til hovedindholdet

Den 3. dags eftermiddag…

Ha,ha af og til er det sgu godt at jeg ikke er 26 år og urutineret – især efter en eftermiddag som denne:

Som tidligere nævnt startede jeg mit edb-hold op i dag. 4 stive timers edb de næste 15 uger – derefter prøve. Holdet bestod af 24 kursister – den yngste vel kun 18 og den ældste vel 72 – som aldersspredningen var også kompetencespredningen. Nogle var brugere..andre totale nybegyndere. Nogle var danske, andre tamil eller brasilianere, nogle med meget dansk andre med meget – lidt – dansk. Men pyt, a job is a job.

Der var dog enkelte nødder der skulle knækkes..

  1. jeg var ikke oprettet som lærer
  2. jeg havde intet brugernavn eller kodeord
  3. min elevliste var ufuldstændig
  4. kun halvdelen af eleverne havde brugernavne og kodeord
  5. min storskærm virkede ikke

Det betød, at jeg lod kursisterne få fri (hvis de ville) allerede efter 2 ½ time frem for 4. Jeg kan ganske enkelt ikke udføre en ansvarlig og berettiget undervisning når mine ting ikke er i orden. VUC trænger til en ny LONE der har styr på tingene…

Oveni skulle de unge Pitbull-hættetrøjebærende og de platinblonde eller ravnsorte tøser pisse deres territorier af – hvilket ikke lykkedes dem. For trods min svindende ungdommelighed, hårgrænse og ternede skjorte – formår jeg stadig at tage bøv-hovederne oppe fra og ned – og de endte med at blive nogle søde, venlige kursister med glimt i øjet. Næste gang vil de nok forsøge igen, men jeg regner med, at hvis jeg tager en Rammstein t-shirt på, signalere jeg – kom an gutter, prøv bare.

På trods af kaos – så var det en fed, fed dag . med søde rare mennesker – og jeg glæder mig helt vildt til næste torsdag.

Kommentarer

  1. Sejr over hele linien....Uffe!

    SvarSlet
  2. Pædagogikken sejrer altid. The-koppen er mægtigere end sværdet.Hail:-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om