Gå videre til hovedindholdet

Godt nytaar !

Gode nytårsforsæt er til for at brydes.
Derfor har jeg ikke fundet pa nogen,
som tilhørende af førverdenskrig gene-rationen skal man ikke göre livet mere surt
end det i forvejen er. Jeg har da også taget dronningens nytarstale til efteretning og vil når det er nødvendig gerne tage de forholdsregler i anvendelse som hun har givet; f.eks. ikke lade sig kue. Det kann man da prøve. Ellers gik årskiftet sin uvante gang. Jeg følte mig lidt som Palle alene i verden, telefonen og mailen forblev stumm. Mine søskede der er
tilbage er gamle mennesker har har deres hyr med at holde den gående, men har jeg
ikke andre der kunne tænke på en gammel gut som mig? åbentbar ikke „u af øjet u af sin“ Det ska nok passe og det er som magrete sir noget vi må føje os i.
Jo,- jeg fik da julepost af de gamles rækker,
Iversen lærer(85),Astrid lærer(93) Ingrid og Arne (lauritzes datter) begge over 80, mimi fra tönning (70) Jens Alfred 70 og
Gisela (klasse) 69. Ja vi gamle ska naturligvis ikke blande os for meget i
de nu statsbærendes beslutninger,og jeg har da
altid holt mund hvis der tales om deres fremtid eller de yngres kår, det blir ellers for besværlig og opfattes tit som pensionisternes kværoleren så ikke fra min
side, sel om jeg naturligvis har en mening, og de har nu også været med til at skaffe de grundlag hvorpå det nuværende samfund bygger på. På godt og ond, med fejl og sejre.

„Nichts für ungut“ plejer
Tyskerne sige,hvis de mener at have strabaseret deres læsers eller lytteres nerver for meget.

det sir jeg også…..

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om