Gå videre til hovedindholdet

Endnu en uge

Så det igen fredag, endnu en uge smuttet, pist, væk, for altid og aldrig mere…tja, det er jo hvad man ønsker sig om mandagen og ikke mindst om torsdagen.

Tirsdag var vi på B&O i Struer hvor de præsenterede de dele af undervisningen de stod for. Det så og lød meget godt, og især at de fremhævede de samarbejdsmæssige og sociale kompetencer som udslagsgivende for succes – og ikke "nørderi". De har brug for mennesker der kan samarbejde, være innovative og modige – bravo – så er det spændende om firmaet klarer finanskrisen… Studierejsen kunne gå til Taiwan, jeg tror nu New York er mere sandsynlig – eller også Japan eller Kina, da blueray teknologien er på vej til Struer…

Caroline bestod den første test i matematik GSCE – engelsk matematikeksamen på engelsk med bravour. Havde ellers været syg i perioden op til prøven og derfor ikke forberedt optimalt og desuden havde hun heller ikke nået alle opgaver – på trods af det, number two i klassen, skønt.

Lone er på pædagogisk weekend fredag til lørdag – og så af sted med Undervisningsministeriet fra søndag til tirsdag. Jo, det går stærkt af og til – men nu hvor ungerne er store, er det nemmere at fordøje det familiære fravær i perioder.

Jeg synes også jeg knokler med de stakkels akt-unger. Det er så lidt der skal til – lidt opmærksomhed, en skulderklap og vigtigst af alt, huske hvad de fortalte sidste gang, så man kan spørge ind til det… det betyder meget for så er de jo blevet lyttet til – ingen kan trives hvis de ikke bliver set og hørt! Jeg har jo også mit edb-hold på VUC – og selvom ikke alt virker som det bør, er det en kæmpe fornøjelse at udføre jobbet. Jeg bliver helt høj efter de 4 timers uafbrudt computerundervisning – for kursisterne er interesserede og afsindig venlige – skønt.

Så nu er det altså fredag – og kun 4 uger til vinterferien – men lige i aften står det på fed frituremad og light Cola, en bål i brændeovnen og zappe rndt på alle kanalerne – skønt.

God weekend.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om