Gå videre til hovedindholdet

uge 4 overstået...

At jeg ikke fik den stilling jeg søgte er bare fint. Jeg havde søgt den under forkerte forudsætninger og baggrund, så det var slet ikke mit arbejdsfelt, hvilket eg også gjorde klart ved samtalen – pyt, put, pyt….

Så det straks værre med De Konservatives u-økonomiske-ordfører, Heriette, der trådte tilbage, både fra posten og fra Folketinget. Nu kan hun så se tilbage på et hændelsesforløb der kunne være undgået, men hun hæver fuld folketingsløn de næste to år og ser frem mod et otium som 60-årig, men fuld efterløn og ministerpension. Jeg har derimod fået forlænget mit aktive arbejdsliv, min gave til samfundet, med 8 år, så jeg kan gå som en 68-årig gammel lærer-knark.
Hurra for liberalismens solidaritet.

At Tøger Seidenfaden er død er mega-trist. Han skabte en god avis, skabte en masse debat og havde altid en kritisk tilgang til autoriteterne, både røde og blå, som han provokerede gang på gang. Det er et stort tab for debat-Danmark at miste ham. R.I.P.

Apropos tab. Taberne må næsten klæbe til det tyske håndboldlandshold. At spille en dårlig turnering kan ske for alle hold. At tabe til Norge kan ske for de fleste, men at tabe med ti er helt ude i skoven – når de efterfølgende oprejsning sker i form at to gange forlænget spilletid mod Argentina… Det er i første omgang spillernes skyld, men de er jo faktisk ret gode, så det må være træneren, også selvom han er et ”ikon”. Ud med ham. De er sjovt at høre ham coache når det er time-out. Han siger, løb der og skud, prøv at gå lige på etc. Når man hører de andre trænere, taler de om systemer, specifikke trænede finter og overgange og spillerne deltager selv med ideer og løsninger. Det er helt tydeligt, at Brandt ikke mere har de redskaber der skal bruges – ud med ham. Semifinalen mellem DK og Spanien i aften bliver spændende – jeg håber de vinder, men spanierne har spillet sig op i turneringen. Kom så Danmark.

Caroline er meget syg, influenzaen er meget hård, så hun er sengeliggende med feber, hoste, halsbetændelse, ledsmerter, hovedpine og snot i lange baner, på 4 dag. Jeg håber ikke jeg får den omgang.

Nu er det weekend. Jeg vil bruge lidt tid på at rydde en uges travlhed op, for så at sætte mig foran glokassen kl. 17 og fremefter, for at se håndboldsemifinaler. Heja, heja.

Kommentarer

  1. En uge med dødsfald og sygdom. Bernd Eichinger har også lige takket af og ude på mit arbejde er jeg næsten den eneste som ikke har været ramt af enten influenza A eller B,tror jeg springer over for denne gang. God bedring til Caro.

    SvarSlet
  2. Nå ja, næsten den eneste filmskaber tyskland har kunne producere i nyere tid RIP.
    Jeg er heller ikke ramt, men læser ca. 50% af mit skema som vikar eller med flere klasser ad gangen...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om