Alt for mange bilister er ikke klar over det ansvar
føreren af et motorkøretøj ved placeringen bag rattet
udelukkende hviler på hende eller han., begyndende
med driftsikkerheden, ansvar overfor medkørende
passagerer, og alle andre deltagere i traffiken. Eventuel også dem der åbenbart overtræder reglerne.
Det er ingen kunst at få en bil til at køre , skifte gear ,holde spor i sving , vise agtpågivenhed overfor svagere deltagere i trafikken. Ved accept af alle disse regler
accepteres også de regler der medfører dom og straf.
I Danmark er sidste regelset betydelig hårdere end
i Tyskland. Med et sæt af bødestørrelser opfattes diverse
overtrædelser her som kavalers deligter.
I mit lange kørselstid har jeg selv oplevet masse-carambolager jeg fik manøveret bilen i ly af en allerede
afbremset lastbil og så på min venstre side, en bil efter
den anden , med ørenbedøvende knall og hvinen
køre op i hinanden.. Jeg havde held og var lysvågen.
Ved mit senere eneuheld var jeg det derimod ikke.
Alle: Kor med omtanke og vær hændelserne om min.
100 meter forud.
Jeg har kørt bil i Ghana hvor biltrafikken kan afskrække enhver Dansk bilist. Har oplevet MEGET grimme ulykker der, og jeg har set nok døde, døende og læmlæstede mennesker på landevejen!
SvarSletAlligevel fortsætter livet for os, de levende.
Frygten bærer frygten i sig selv.. Lev livet i fulde drag...
Jeg har kørt bil i Ghana hvor biltrafikken kan afskrække enhver Dansk bilist. Har oplevet MEGET grimme ulykker der, og jeg har set nok døde, døende og læmlæstede mennesker på landevejen!
SvarSletAlligevel fortsætter livet for os, de levende.
Frygten bærer frygten i sig selv.. Lev livet i fulde drag...