Gå videre til hovedindholdet

Jeg en landsbytosse!

Det er ret hurtig man kan blive en landsbytosse. Lidt tankeløshed, den medfødte dumhed og en lettere brise

fik mig til at blive en af slagsen. Jutta bad mig nede fra parkeringspladsen, om lige at kaste lidt penge ned oppe fra vinduet ,hun havde glemt sin pung og skulle handle lidt hos den lokale købmand. Se ! jeg lade 20 euro i en lille plastpose og lod den falde ned til hende. En seddel! I en lille pose ,ved vindstyrke 4 til 5. I stedet for at falde fik en god thermik og steg .! Og drev i 20 meters højde hen mod et af de talrige træer vi har her i Walkendorf, i Mecklenburg!!! Hvor den jo ogsa, jeg så det komme , blev hængende i en kvist øverst i træets krone. Nu var gode råd dyre, nemlig præcis tyve euro. Man kunne jo stille sig op ,lägge hovedet i nakken og vente pa stille vejr. Men sa ville Walkendorfs beboere mene; han er ikke allene tosset, han er skrupskør! Efter et kort öjeblik kom min nabo luskende, han er så nærig og jeg tror han ligefrem kan lugte penge. Jeg måtte jo fortælle min historie og han weg ikke fra min side, og stirrede ligesom jeg på den lille pose. Af og til flyttede den sig , men kun for at blive fanget af endnu en lille kvist, som et tra jo har en del af. Stille vejr blev det ikke ,det narmest blaste op. Gang på gang blæste vinden den op som en hvid ballon. Naboen gik efter sin kiggert og fortalte efter at have studeret posen i forstørrelse ,han ikke rigtig kunne se euroseddelen. mere. Den kunne goodtnok ikke ses mere. "Med den behandling posen har fået af vinden kunne den jo være sluppen ud".
Av, tyve euro bogstavelig smidt ud af vinduet,tosse!
Efter at have studeret vindretning og terræn måtte den være landet i præstens have. Jeg gik i den retning skarp fulgt af naboen,jeg sprang over gærdet og så minsandten en lille seddel ligge foran præstens garage. Der lå den, min tyver og så uskyldig ud. .Nul euro for naboen der lod til at glæde sig over den genfundne seddel mere end mig,- heller ingen finderlohn.
Tosser har held! Men til næste begravelse vil jeg belønne Prästen bøsse med ti procent af den tyver jeg genfandt i hans have.

Kommentarer

  1. dejlig historie.... Jeg fandt 25 kretanske Euro i lommen på mine sommershorts, sådan følger heldet de tossede...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om