Gå videre til hovedindholdet

Det er vist lidt sent på aftenen...


Dagene går sin faste gang, monotonien og tidsskemaer præger hele tiden det man gør og skal. Det er på sin vis både trygt og irriterende. Det er trygt at vide nøjagtigt hvad der sker kl. 14 i morgen, hvem man skal tale med, hvad der skal købes ind og hvilken kanal man gider se. På den anden side hænger det en ud af halsen, det spærrer for plads til det uventede og impulsive – man føler man ikke kommer videre. Uge efter uge går således. En lille kamp mellem det sikre og spændende.

Og jeg er til livrem og seler.

Hvis jeg selv kunne  vælge, ville det være det samme jeg spiste, de samme mennesker jeg var sammen med og de samme lortekanaler jeg ville se. Jeg ville ikke begynde på paragliding, rejse til Bali eller sige jobbet op for at studere pædagogik eller antropologi. Og derfor bliver det som det er.

Og i virkeligheden holder jeg nok mere af det end jeg tror.

For hver dag er anderledes, og jeg lærer nyt hver dag – og mig selv og andre – og jeg spiller på min Xbox, og ser en fodboldkamp på tv og lærer verdens kedeligste Morse-krimi som godnat-læsning. Jeg orker og gider ganske enkelt ikke paragliding eller bare et panikbesøg på det lokale fitness.

Jeg nyder min have, nusser nærmest om den, jeg synes min bil er fed og kører af og til for stærkt – og jeg glæder mig til tage til hovedstaden og besøge Caroline og høre om hendes hverdag – med hendes nye accent. Jeg holder af at se en storsmilede Christoffer nyde sit job og berette om alle de vaske han har solgt eller franske han har lavet, og jeg holder af at se min kone trives i jobbet og vide hvor stor en forskel hun gør. Ja selv vores halvskaldede kat fodrer jeg med Sheeba selvom det koste tre gange så meget som andet kattefoder. Og jeg nyder at undervise, fortælle om David og Saul, om Christian den 4 eller aktantmodellen.

Og måske skulle jeg alligevel overveje paragliding….

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om