Gå videre til hovedindholdet

FredagsGulvvask og rockNroll....

-->
Nu har jeg været til tre ACDC-stadion koncerter siden 2008 – og hver eneste gang har det været en ganske forrygende oplevelse. Første gang jeg hørte dem, må have været i 1977-78-79, hvor en klassekammerats storebror hør4e det – og jeg synes dengang det lød forfærdeligt, det var umelodisk, larm og oprør ud af en lille Philips mono.cassette båndoptager. I slut 80´erne genhørte jeg en smule, mest på grund af Heavy-bølgen (senere Puddelhårsrocken) og mest på grund af Thunderstruck – det var ok, men ikke noget jeg bed nærmere mærke i. Da jeg så fik chancen for at opleve dem live – og endda have min store søn med,  tog jeg chancen i Parken – og fik et spark i røven. Det var bonderøvsrock, det var australien, sing-a-long og feeed guitar. Uprætentiøst, lige ud af labdevejen – vi spiller bare vores hits og I synger med. Den første gang kunne jeg ikke synge med, til nøds finde attituden, men her i sommer, på Roskilde, der var der både attitude (fed gammel mand i sort tøj) og masser af sang med (over gennesnittet..) – sikke en oplevelse – og jeg hører det ednnu- Det har fulgt mig hele sommeren, i blien, på mobilen og på Applemusic, det samme ”gamle lort”.

Here are the votes;

12. Big Jack
11. The Jack
10. You shook me all night long…
09. Hells bells
08. Back in Black
07. Highway to Hell
06. Let there be rock
05. Shoot to thrill
04. Thunderstruck
03. Its a long way to the top…
02. For thos about to rock (we salute you).
01. Hell aint a bad place to be

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om