Gå videre til hovedindholdet

Fisk og fisk...


En svip-tur til hovedstaden.

Ens børn er ens børn, også når de er 20 år gamle og er udeboende. Derfor tager jeg af og til en tur til København for at besøge Caro. Bilen er som regel godt læsset med forskellige dagligvarer, alt fra pasta til hjemmebagt knækbrød, flåede tomater og mælkesnitter. Det siges nemlig, at det er lidt dyrt i Irma…

Den værste del af køreturen er over fyn. Det går så langsomt, der er for meget trafik til de to spor, og selvom der er 130 det meste af vejen, ligge man og trunter løs efter en Skoda Citygo med knap 110. Så snart det går op af bakke eller der er lidt modvind bør de små mikrobiler holde sig til landevejene. Omkring Odense er der masser af vejarbejde, jeg kører de 80 man må og bliver igen overhalet af Skodaerne, der ikke overholder hastighedsbegrænsningerne, og dem overhaler jeg så tilbage på vej mod Nyborg hvor der igen er 130. Turen over broen nyder jeg altid og laver min egen lille limbo under pylonerne. Betalingen ved broen irriterer mig – 235 kr. – æv, men det går hurtigt over.  Motorvejen over sjælland er nem og glidende trafik indtil Køge Bugt hvor det hele klumper sig sammen. Der er vejarbejde, men en stor del er også ved at være færdig, så nu er der 4 spor – trafikken glider nogenlunde og så snart jeg er på Amagermotorvejen går det sidste stykke glat. Af ved lufthavnen og tre minutter, så er jeg hos Caro.

I går valgte vi at tage en tur til den blå planet – det nye Danmarks akvarium. Entreen var 165 pr. person, men så kunne man også kigge på alle de fisk man ønskede. Det var flot og spændende og entreen værd. Frokosten tog vi på museets ”cafeteria” der kører af Meyers Køkken. Fish and Chips til 115,- kr – en pebret pris. Men det var supergodt. Meget flot anrettet og fantastiske råvarer og smag – og store portioner der mættede 100%. Efter museet tog vil tilbage til lejligheden og Caro gjorde sig færdig til at skulle til en forelæsning. Jeg satte hende af ved Metroen og tussede stille og roligt hjemad kl. 15.

Hjemturen gik også nemt. Det var ved at være rush-hour (kl. 14.30 ???) og trafikken var tæt indtil Roskilde – derefter var det bare i yderste spor og hurtigst muligt mod broen. Igen var turen over Fyn træls, for meget trafik og for lidt plads, men sådan er det åbenbart. Hjemme igen klokken 16.15 efter en dejlig formiddag hos Caro. Nu varer det igen et par uger inden næste tur..

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tillykke med fødselsdagen...

Idag er det Farfars fødselsdag, hurra hurra hurra.... Kære FarFar - tillykke med de 75 - det var da lidt af en kamp at nå så langt, men vi glæder os alle over at dagen kan fejres stille og roligt. Nu skal du bruge kræfterne på at blive i bedre form og for alt i verden være tålmodig - så tager vi den derfra. Os alle i Fredericia

Refleksioner efter en lang dag

Kommunikationsnedbrud….altså bare rent blog-indlægs-mæssigt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har forsøgt mig med et blogindlæg med indhold – hvad enten det er regeringsomdannelsen, spritkørsel eller OL – men, ak, intet er der kommet på nær en bunke "kladder" der ikke egner sig ti offentliggørelse. En ting er at "Skitfisken" på Urban er gået i stå, hav værre er, at end ikke på familiebloggen formår jeg at opdatere dagligdagen, på den anden side: intet nyt…. Jer er ved at skrive på en roman…eller en novelle…et essay måske….og har formen…men intet indhold. Romanen sker gennem brevudvekslinger mellem to mænd, der har et eller andet fælles…men som de ikke kan tale om, men som de er "dømt" til at skrive om – for i det øjeblik noget skrives, reflekteres der –og derigennem opnår de en bevidsthed omkring de problematikker der har været igennem. Jeg ved bare ikke hvem der skal skrive sammen, hvad de har til fælles eller hvad de overhovedet skal skrive om